Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 16 sep 09, 13:45

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Joda, men olja kommer ikke å vare i all evighet, og penger trengs etter at du og jeg ligger i grava også. Alt skal også vedlikeholdes og betales i fremtida. Neppe lurt og pøse inn oljepenger og samtidig senke skatter og avgifter til skinnbeinet. Selvom Siv Jensen tror det er ministrene som setter renta, så er det faktisk ikke sånn, men dem kan påvirke små nyanser med en edruelig økonomisk styring. Og høye renter og inflasjon fører neppe til bedre velfed. Det forstår selvfølgelig Høyre, men neppe frp...

 

Men oljefondet tar jo også en dag slutt. Det de borgerlige har skjønt er at å senke skatter og avgifter vil føre til om 5 eller 10 år at dette gir økt avkastning i høyere skatteinntekter. Det er altså nå vi har mulighet til å gjøre disse investeringen og bygge for fremtiden. Det sosialistene ikke har skjønt er at vi må starte alt i dag. om 30 år er det for sent. Det er nå vi må starte å bygge en næring og legge til rette for bedrifter å invistere for fremtiden. Ved å senke skatter og avgifter så gir dette muligheten for bedrifter å invistere i nye prosjekter osv. Dette vil igjen da om 5-10 år gi økte inntekter som igjen da gir økte skatte inntekter.

Og jeg betaler gladelig høyere rente for at nabon min ikke skal dø pga dårlig vei. eller nabo ungen skal bli syk pga dårlig skolebygg. eller at bestemora oppe i gata skal få en verdig avsluttning på livet. Jeg er faktisk ikke så egoistisk at jeg tenker kun på min egen rente. Ja fult mulig det blir økt rente en kort periode men det er det virkelig verdt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340