Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 sep 09, 16:11
Endret: 13 sep 09, 16:53
Endret av: Holters

Jeg rakk bare å se nesten hele første omgang i morges (+ alle mål og høydepunkter på VG live), men foreløpig heller jeg mot de som mener at dette ikke var festfotball. Faktisk synes jeg VIF var hakket nærmere scoringer i begynnelsen av kampen. Derimot strålte det arbeidsinnsats lang vei av samtlige på banen, og det i seg selv får det jo til å bruse i blodet hos oss supportere. I tillegg storkoser man seg litt ekstra når resultatet blir som det ble, men festfotball? Nei, det vil jeg ikke påstå. En deilig arbeidsseier? Absolutt!

Jeg er enig med kanogvetalt om at det var individuelle ferdigheter og marginer på vår side som avgjorde et tett oppgjør, men jeg er uenig i at Andersson ikke hadde noen god kamp. Han var nok ikke FFKs beste, men jeg synes det kom tydelig frem at Andersson vil bli en stor tilvekst for FFK. Han var flink til å utfordre på utsiden av backen, forsøkte å legge innlegg (som få medspillere angrep på), og la også ut 45 grader ved et par anledninger. Dette har vært totalt mangelvare i FFK lenge. Andersson jobbet også godt hjem ved et par anledninger, og viste både muskler og arbeidskapasitet. En herlig spilletype. Utvikler han hodespillet ytterligere, samt blir enda mer gjennombruddshissig og angriper mer direkte mot mål når ballen er motsatt, så blir det nok mange mål på ham fra innleggsfoten til Valencia.

Wallace var rufsete, men fytti katta for en tilvekst det er å ha den mannen tilbake. Greit, noen baller ble slått bort og foten var ikke helt på topp - det kan vi heller ikke forvente etter et lengre skadebrekk - men FFK får et helt annet forsvars- og angrepsspill med den mannen på banen. Et mye mer offensivt forsvar som står opp og etter bedre. Utrolig viktig spiller.

Abbe imponerte meg. Har trua på ham som indreløper fremover, da han aldri har vært noen typisk kantspiller, og det var vel indreløper han stort sett spilte i Ørebro. Jaggu vikarierte han godt som defensiv midtbanespiller også. Han har noen fakter jeg ikke verdsetter - og som gjør han til et yndet hatobjekt hos andre - men i går var han veldig god. Trolig FFKs beste spiller.

Borges er en maskin. Tidsforskjeller og solide smeller - han fortsetter å spille og prestere uansett, selv om han var hakket under normalt prestasjonnivå i denne kampen. Det er helt utrolig at den mannen nylig bare fylte 21 år.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f