Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 11 sep 09, 17:33

Henning Berg er vel klart den norske trener med høyst profil på å satse ungt. Men hvor billig er han? Hvor dyktig er han egentlig, om en skal legge oppnådde resultater til grunn? Og hvor trolig er det at Henning Berg ville underordne seg en mektig sportsdirektør?

Jeg har ikke tenkt å kalle noen for idiot eller noe slikt fordi man foreslår et navn. Jeg tror bare at den treneren som kunne passe perfekt inn i det opplegget som TKK skisserte umulig kan eksistere i virkeligheten. Man ønsker en trener en betydelig kompetanse som kan gjøre en meget god jobb med spillerne, men som vil underordne seg en mektig sporstlig sjef og ha like lav lønn som mediaprofil. Høres ikke ut som noen det går særlig mange av på dusinet...

Så jeg spør gjerne igjen, hvem i alle verden kunne tenkes å fylle en slik rolle? Kanskje Even Juliussen, men gi da gjerne en grunn til at han skulle kunne klare det Aune ikke klarte, nemlig å ta støyten utad når laget sliter med resultatene. Da hjelper det å ha litt pondus og erfaring med den slags. Og enhver trener som har det vil vel med nødvendighet være en kjent trener med for mye autoritet og erfaring, i tillegg til at han vil kreve for mye lønn ettersom han vet hva det koster av slit og stress å skulle svare utad for lagets svake resultater. Dette siste er desto mer aktuelt når tanken er at man skal tenke langsiktig og kunne leve med svake resultater i to-tre år.  

Nei jeg tror akkurat dette punktet er en stor svakhet i den filosofien som TKK la fram, og som FFK valgte å ikke gå for. Heldigvis, tror jeg, for dette virker utopisk i mine øyne.

---------------------------

Alt og ingenting er like umulig,
resten er innen rekkevidde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340