Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 07 sep 09, 21:07

Først og fremst så vil jeg si at jeg synes dere har rett begge to (Ebenfalk2 og deg), men der du peker på hvordan det kan lykkes bra sponsorintegrasjon. Du skrev:

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 

Jeg kan ikke helt se at det er så galt at FFK har et tett og integrert samarbeid med sterke lokale investorer/sponsorer/velgjørere. Er det virkelig tilfelle at disse folkene har så stor og negativ innflytelse på kjøp og salg av spillere? Jeg må innrømme jeg mest ser det positive i at disse velgjørerne iblant bidrar til å muliggjøre kjøp av dyre og gode spillere, selv om disse koster en del i lønn. Klubben kan da alltids si nei hvis man ser at man ikke har råd til å lønne en slik spiller? Eksempelvis Everton nå, selv om noen hoster opp pengene for å kjøpe ham fri så er det vel stadig opp til FFK å velge om de ønsker å ha ham på lønningslisten.

Hallgeir Gammelsæter holdt et foredrag på Stadion i 2007 da han redegjorde for akkurat dette. Jeg vil si at det er naivt å tro at de ikke påvirker. Det viser seg gang på gang, og det forstyrrer alt for ofte sportsplanene til klubbene. Han redegjorde deretter for et prosjekt i Molde der Røkke og Gjeldsten, istedet for å gi noen millioner nå og da, sponset lokalmiljøene rundt om i distriktene for hvert sesongkort de kjøpte. Spennende om dette knytter klubb og distriktene tettere sammen på en ny måte. På sikt tror jeg det var ment at denne inkluderingen skulle føre til jevnere inntjening av midlene uten denne sporadiske blodsponsingen i krisetider.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340