Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 02 sep 09, 20:55

Har hilsa på Lala et par ganger, og det er tydelig at han ikke er komfortabel med å snakke engelsk med fremmede hvertfall. Nå bor vel Lala rett ved siden av en på juniorlaget, og ble tatt litt vare på av familien der litt i starten trur jeg, men var vel ikke noe mer opplegg rundt det.

Med tanke på den oppmerksomheten den mislykkede integreringen av de to ivorianerne fikk, så ble jeg veldig overrasket da jeg hørte at Lala ble helt overlatt til seg selv i påsken(mener det var påsken, men ikke helt sikker). Da var det treningsfri og gutten satt hjemme alene uten å ha noe å ta seg til. Trenger ikke skjønne mye for å se at det er en uheldig situasjon for en tenåring fra Togo som ikke kan språket og ikke har opparbeidet seg et sosialt nettverk. Når man henter unge spillere som kommer fra helt andre kulturer, så må man ha et opplegg hvor noen, gjerne flere, har ansvar for å følge opp gutten i fritiden. Har selv sett hvor viktig det er, og hvor stor forskjell det kan utgjøre for en ung gutt. Får man det sosiale til å fungere, så skaper man mye bedre forutsetninger for å prestere på banen også.

Da hjelper det ikke med en perm, men tett oppfølging av gutten i lang tid. Språkkurs burde vært obligatorisk og pålagt mener jeg. Dette trenger ikke være dyre lønnede personer i ffk, men sikkert mange foreninger etc man kan samarbeide med. Kanskje noen frivillige som ville støttet opp også, om det var aktuelt.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f