Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 02 sep 09, 15:35

Sør-Amerika, og spesielt Brasil, er et marked vi burde benytte oss mer av. Det er et stort marked med mange spillere, relativt billige spillere og gjerne gutter med andre kvaliteter enn hva de fleste i Norge har.

Det er ingen som helst tvil om at FFK har sviktet på dette området. Fofana og Koadiou holdt etter min mening ikke høyt nok nivå. Adiyiah er for liten og sped, men jeg tror faktisk han er et ganske bra talent.

Som Pra Sempre helt riktig nevner, er det ingen tilfeldighet at Celso Borges og Wallace er de to spillerne som har prestert best. Borges har en stor fordel i at han snakker engelsk, en fordel man faktisk ikke skal kimse av. Det gjør alt mye lettere. Min påstand er at man ikke kan prestere godt på banen uten å trives utenfor også.

Etter min mening før FFK ha følgende tiltak for å intergrere spillere man kjøper fra andre deler av verden:

- Obligatorisk engelsk/norsk-kurs.
- En "venn". En person som kan hjelpe til med praktiske ting utenfor banen. (litt sånn som Norsk Folkehjelp har for asylsøkere og innvandrere)
- Hjelp til å finne leilighet
- Ha spillere i klubben som har "ansvar" for nye spillere på treningsfeltet (som enkelte har for juniorspillere)
- Ha en person i klubben som har ekstra ansvar for disse.

Sikkert mye annet man kan og bør gjøre også. :-)


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340