Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Carlsberg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 mai 04
Innlegg: 366

Lagt til: 28 aug 09, 09:32

Opptur og sølvmedalje fra i fjor er snudd til krise og sannsynlig nedrykk i år. FFK ligger med brukket rygg. Ledelse og spillere virker ikke lenger å være på samme lag. Spørsmålet er hvor det gikk galt?

Var det ved kontraktsbråket rundt Wehrman i fjor? Ansettelsen av TKK? Grønhagens sykdom?

At situasjonen har vært dårlig lenge er vel rimelig klart. Sesongoppkjøringen var mildt sagt elendig, og rykter om alkoholproblemer hos spillere og trener florerte. Wehrman og Gerbrandt sloss på trening og vi tapte alt av kamper.

Selv sitter jeg med et inntrykk av at problemene ikke ville vært like store hadde FFK satt ballen i mål på noen av alle de eventyrlige sjansene de hadde i første halvdel av sesongen. Da var prestasjonene ok, men marginene i mot oss. I det siste har vi ikke lenger brent like mange sjanser, men det er fordi vi ikke engang makter å skape de. Nesten alle spillerne har dalt kraftig i prestasjonene de siste månedene.

Jeg ser at noen mener feilen utelukkende ligger hos ledelsen, og at spillerene ikke kan lastes. Andre mener det er trenerens feil, og at Grønhagen alt i fjor hadde store problemer, mens noen av oss (som meg selv) ikke skjønner noen ting.

HVORDAN KAN DET GÅ ANN Å ØDELEGGE EN KLUBB PÅ SÅ KORT TID?

En ting er i hvertfall sikkert. FFK vant ikke i lotto når vi neste år ikke har kontrakt med halve spillerstallen, og de samme spillerne nå uttaler at "jeg driter i tabellen". Selvfølgelig driter de i tabellen, de er jo ikke her til året likevel.

Personlig tror jeg heller ikke Tom Nordli kan redde oss fra nedrykk. Det er åpenbart at spillerne var sterkt i mot ansettelsen og da er det vanskelig å se at Nordli skal kunne klare å skape den entusiasmen som skal til for å snu situasjonen. Personlig mener jeg spillerne viser en alvorlig mangel på lojalitet overfor klubben når de så åpenbart viser sin holdning til den nye treneren, samtidig viser de en tilsvarende mangel på selvransakelse, hvis de ikke ser at noe var nødt til å skje.

Et nedrykk vil forøvrig bety en tilnærmet total utskifting av spillerstallen. Kvisvik, Wehrman, Barsom, Gardar kommer til å gå (de går vel uansett). Borges og Raio kan ikke spille i norsk 1 div og det samme gjelder Wallace. Gashi kommer til å kreve å bli solgt og det samme gjelder kanskje Thomassen. Vanskelig å se hvordan klubben skal kunne reise seg etter noe sånt.  


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f