Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 27 aug 09, 12:35

Opprinnelig postet av orion

Les din fotballhistoriebok en gang til, Doffen er ikke noe produkt av Nordlie, han var etablert ungutt i A-stallen før Norlie kom til klubben, på lik linje med Strømstad og Marius Johnsen

De fikk sine store gjennombrudd under 2004-2005 perioden, altså Nordlie perioden, og Hæstad og Strømstad fikk fikk begge sin landslagsdebut i 2005. Hvis Nordlie neglisjerer de unge talentene, hvorfor ble disse da stammen i laget hans?

Opprinnelig postet av orion

det ligger mange "fotballinvalider" etter hans tidligere vei.

Et eksempel, Morten Irgen, lovende landslagspiller, kronisk syk i dag med Nordlie-syken (lyske)

Personlig kjenner jeg ikke til Morten Irgens, men søkte han opp på forumet til menigheden og fant ingen artikler om ham og skade. Det stod derimot at han hadde stagnert. Om det var pga skadeproblemer skal ikke jeg mene noe om, men lit rart det ikke var nevnt isåfall. Men la oss snu analysen litt. Siden 1998 har TN trent 7 klubber i TL og 1.div, altså sikkert rundt 200 spillere. Om 2% av disse har fått skadeproblemer, altså 4stk, er det da en selvfølge at det er TN sin feil? Det kan liksågodt være dårlig grunntrening, kosthold, personlig helse/styrke osv. Fotballspillere trener ikke særlig hardt sammenlignet med skiløpere, syklister osv. Hvor ofte er disse alvorlig langtidsskadet? Etter at Iversen endret kostholdet sier han jo selv at han føler seg langt mer fit og sterk i kroppen. Også får trenere som TN som "legger seg oppi" spilleres kost og livsstil på pukkelen for det også? Årsaken til skader er ofte sammensatt og jeg synes det blir altfor enkelt å skylde på treneren. Hvis en spiller "er skjør" så er jo dette noe det medisinske apparat skal fange opp og ikke treneren.

Opprinnelig postet av orion

Nå har vi desverre en situasjon i FFK, hvor det sportslige ansvar ligger hos ufaglærte, det må vi hare beklage. Det hadde vel vært bedre anvendelse av pengene å få på plass en dyktig sportslig ledelse, enn å svi av 5-6 mill på Nordlie-seansen ( lønn 3 mill (har 2 mill i dag i Adecco), 1/2 mill til KIL og 2 mill til Grønnhagen)

Det stod i media at Nordlie tjente 1,1 mill i KIL,  isåfall må vel FFK maks ut med 2 mill i året. Regnestykket ditt er småtterier mot hva det koster å rykke ned. Noen her inne antok 50 mill i tapte inntekter, jeg vet ikke hva som er riktig.

[/quote]

Opprinnelig postet av orion

Jeg har tenkt også meg den muligheten kontrra et år i Adecco, men et år i Adecco kunne kanskje rydde litt i klubben. Med publikums entusiasme og  edrulige sponsor, er FFK tilbake i 2011

Du tar det for gitt at FFK rykker direkte opp igjen - hvor mange klubber har klart det de siste 10-20 årene?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f