Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 26 aug 09, 22:37

Opprinnelig postet av denialsander

Av alle dumme argumenter synes jeg det du bruker der nærmer seg toppen av kaka.

F.eks. En som ikke har vært flyger kan ikke bli sjef i SAS (nå skal det vel sies at envher idiot har kunnet bli sjef i SAS, så det er vel begrenset gyldighet på det eksemplet...Wink). En som ikke har vært IT-programmerer kan ikke bli sjef i et IT-selskap. En som ikke kan sprenge fjell kan ikke bli sjef i Mesta, osv, osv.

Slike argumenter er - satt på spissen - annenrangs ræl fra slitne fagforeningsfolk som ikke vet bedre. Det er skuffende å se noen bruke det i dag...

Med tanke på CV'en til TKK synes jeg det er hevet over enhver tvil at han har noe å fare med i en sportsdirektør-stol. Hvor mange andre (minst like) kvalifiserte sportssjefer finner du i Norge eller med norsk pass - og som for en passelig edruelig sum vil jobbe for FFK?

 

Hva er en sportssjef egentlig? En annen tittel for speider? For hvis det er det jeg tror så mangler han jo helt erfaring. Men hail to the king, TKK the one and only, bare så synd ingen i Norge  eller Europa for den sakens skyld skjønner hans genalitet og tilbyr han sportsjef/manager stolen. Hadde han hatt så mange tilbud så hadde han nok tatt ett av de, tror du ikke? Eller er det FFK eller ingen for han?

 TKK har mange gode kvaliteter han sikkert, gode tanker har han og, selv om ikke akkurat det var han som tenkte de først, men litt spesielt at han lanserer de som sine ideer når de praktiseres i mange klubber i Europa.

Han har jo ingen feil den mannen, han er perfekt for FFK, sånn bortsett fra at han ikke klarte å samarbeide med noen i ledelsen, kom på kant med de fleste etablerte spillerene, sportsapparatet og treneren. 

Det kaller jeg virkelig god ledelse. Han er i såfall en like god leder som Henriksen.  Jeg mener ikke man trenger å ha vært flyger for å være sjef i SAS, men jeg mener man bør ha vært sjef av en eller annen art og ha erfaring når man skal jobbe i toppledelsen til en bedrift med 150 mill i omsettning. Hvis det gjør meg til fagforeningsmann så deg om det. 

Men du mener kanskje SAS skal ansette tillitsmannen til cabinpersonalet som toppsjef i SAS du?? Han kan jo mye om fly og vet om mange gode arbeidsfolk.

Ledelse er ett fag, hvor man trenger både kompetanse innen produktet bedriften tilbyr, men først og fremst trenger man innsikt og erfaring i LEDELSE for å inneha en toppstilling innen faget. DET har ikke TKK, med mindre du mener blogging er ledelse-erfaring. Og sist men ikke minst, man bør være karismatisk og ha evne til å få folk til å dra samme vei som seg selv. Det manger både TKK og Henriksen. Ingen av de er karismatiske eller samlende, men Henriksen har i det minste litt erfaring.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340