Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 26 aug 09, 20:12

Opprinnelig postet av Matiashs

Vi bør slutte å sammenligne jobben spillerne har på banen med en hvilken som helst annen jobb. Hvis for eksempel Wehrman skal sende en pasning har han noen sekunders betenkningstid, uten å få noen DIREKTE og KLARE råd der og da.

En lege kan forhøre seg med andre kollegaer hvis de er usikre i de fleste tilfeller. Jobber du i kassa på Rema 1000 og ikke vet hva prisen er på blomkål kan du spørre mannen i neste kasse, osv.

 

Vi ser stadig vekk at folk gjør feilvurderinger overalt i diverse yrker, men de færreste har et yrke hvor en avgjørelse må bli tatt i løpet av få sekunder blir "skjebnesvanger".

 

Jada, de kan alltid trenes opp osv. Men føler poenget er godt understreket her nå.

Ja de stakkars, stakkars fotballspillerene som har en så forferdelig vanskelig og stressende jobb. De må jo prestere 100% hele 90 miniutter i uka.

Det er jo nesten grusomt, mens en kirurg som jobber 60 timer i uka kan jo bare rådføre seg med en kollega via mail når en blodåre sprekker under operasjonen. Eller en trailersjåfør kan jo bare ringe en kollega når han ser vogntoget sitt begynner å få skrens. Eller en selger i slutt- forhandlinger med en stor kunde kan jo bare ha en skjult walkie talkie i øret. En politimann kan jo bare ringe til sjefen når en forbryter motsetter seg arrest, og spørre hva gjør jeg nå. Skal jeg fortsette?

Seriøst når skal vi slutte å behandle fotballspiller som figurer lagd av porselen?  De langt fleste av oss har jobber som krever at det taes øyeblikkelige avgjørelser som kan få gode eller dårlige konsekvenser for "teamet" rundt oss. De langt fleste av oss må holde oss fokusert på jobben 37,5 timer i uka, ikke bare 90 minutter.  Mulig du spør om råd for hver ting du gjør gjør, men ikke tillegg meg og andre den samme usikkerheten og mangel på evner.

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f