Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 16:47

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Sosialister er for arbeid og verdiskapning, kapitalister er for mer penger i egen lommebok.

 

Tror nok flere tenker, jaja, bedre å pensjonere seg og stikke en fet sum penger i lomma mens vi skylder på statens avgiftspolitikk... Stoler ikke det grann på kapitalister.

Sosialister er nok for arbeid men ikke verdiskapning. De ønsker at alt skal være styr av staten. Hadde de vært for verdiskapning hadde de gjort mer for de som ønsker å satse alt for å starte en bedrift og slutte å skatte i hjel de som faktisk har klart å skape noe. Formueskatt er et slik eksempel. Hvis jeg har en bedrift som på papiret er vært en milliard kr så må jeg betale 1,1 millioner i formueskatt selv om bedriften har gått med 100 millioner i underskudd.

Hvis jeg også si har startet et firma, har pansatt mitt eget hus, foreldrene mine sitt bil og alt for å få til dette så går endelig bedriften med overskudd hva skjer da. joda jeg må betale skatt på overskuddet og hvis jeg også da tar ut noeutbytte for å dekke lånet må jeg betale utbytteskatt. Jeg kan ikke akkurat si at dette er med på å fremme ønske om verdiskapning.

Kapitalister er for mindre statsstyring og mer privat næring. Husk alle land er helt avhengig av folk som jobber i det private. Man kan ikke ha et land hvor alle er ansatt i staten.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f