Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 16:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg finner det ikke på FRPs sider nå, men er nesten helt sikker på at jeg hørte en FRP- politiker uttalte det. Det var også en del kronikk om det i Aftenposten for noen uker siden.

Jeg mener ikke at vin i butikkene og høyere fartsgrenser automatisk betyr flere ulykker, men de fleste tenkende mennesker skjønner vel at sjansene økes betraktelig. De aller fleste trafikkulykker kommer som følge av alkohol og høy fart, det sier vel litt om at man verken bør gjøre alkohol lettere tilgjengelig eller øke fartsgrensene?

Så du mener at det er vansklig å få tak i alkohol i dag? Alle daglivarebutikker selger jo i dag øl mellom kl 10 og 20. Altså å få tak i alkohol er i dag null problem. Så dermed å også kunne selge vin under de samme betingelsen bør da ikke være noe problem. De klarer det jo i danmark. Der får du kjøpt vin i butikken og de sliter da ikke med noe sørlig mer alkohol problemer i norge verken generelt.

Opprinnelig postet av Lemmy

Angående innvandrings- og intergreringspolitikk mener jeg heller ikke at FRP er noe godt alternativ. Uttalelsen om å sende flyktninger til Afrika tar jeg ikke engang på alvor, men jeg syns forslaget om at alle asylsøkere skal sitte på lukket isolat frem til de får svar på sin asylsøknad er veldig ille.

Hva slags menneskebehandling er det? Om man vil ha godt intergrerte flyktninger i Norge, er ikke løsningen å lukke dem inne på et isolat over en lengre periode. De må kurses nøye i språk og om samfunnet vårt, og komme i arbeid med en gang. Jeg syns de gjerne kan hjelpe til å drifte sitt eget asylmottak, da de får litt penger og noe innføring i arbeidslivet i Norge.

Syns også det er skremmende at man kutte støtten til kulturlivet. Det er synd om kultur skal bli noe for kapitalister og folk med mye penger.

Når det gjelder det med motak i afrika så synes jeg dette også er helt på tryne, men de har et poeng. Det er i dag et økende problem at mange kommer til Norge. I dag kommer det 3 ganger så mange flyktniger til norge som til danmark. Det er også faktisk slik at mange som kom til tyskland eller andre europeiske land gjør alt for da heller komme til Norge som asylsøkere fordi de får det bedre her. Det med å sette de på lukket motak er ikke bare for å gjøre det vansklig. Det er et forslag for å stoppe det at folk sliper bort avtrykkene sine for å heller søke asyl her. Det er et forslag for å stoppe folk å komme hit på "ferie" til de blir kastet ut. I Tyskland så plaseres slike motak langt ute på landet milevis fra andre, hva har konsekvensen blitt, jo det er kun de som virkelig trenger hjelp som kommer. De som ikke trenger så mye hjelp prøver seg da heller i Norge.

Forslagene til FRP gjelder da ikke integreringen, men altså å stoppe alle lykkejegerne som kommer de som bare prøver seg og dermed fylle opp motakene frem til de reiser hjemme eller stikker av. Det koster Norge tross alt ganske mye å ha folk på asylmotak, så hvorfor skal vi påta oss flere kostnader en nødvendig. Norge har jo i dag problemer med nok sykehusplasser, sykehjemsplasser, barnehageplasser osv. Er det da riktig at vi skal åpen alle dører for å ta de i mot når vi ikke nå kan hjelpe de som alt bor her. Er ikke det viktigste å hjelpe de som alt bor i Norge?

Jeg sier ikke at FRP har noe fasitt men å bagatilisere forslagene blir feil for de tør faktikst å ta opp problemer og legge frem forslag for å få i gang en debatt. Siv snakket jo også om at enkelte steder var i ferd med å bli for muslimisert og hva skjer, joda folk skjeller henne ut og sier at de ikke har peilig på hva som skjer i Norge. Ikke mange mnd sener hva skjer da? Joda nå blir folk banket opp fordi de leier hender i en "muslimsk" bydel. Dette blir da også fulgt opp av en person som sier at homofile kan drive med slikt på vestkanten for der bor det ikke så mange muslimer. Slik jeg ser det har hun et godt poeng. Det skal ikke være slik at i Norge så skal den Norske kulturen forsvinne helt og man må tenke på hvilken kultur som gjelder i de forskjellige bydelene.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f