Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 aug 09, 16:05

Jeg finner det ikke på FRPs sider nå, men er nesten helt sikker på at jeg hørte en FRP- politiker uttalte det. Det var også en del kronikk om det i Aftenposten for noen uker siden.

Jeg mener ikke at vin i butikkene og høyere fartsgrenser automatisk betyr flere ulykker, men de fleste tenkende mennesker skjønner vel at sjansene økes betraktelig. De aller fleste trafikkulykker kommer som følge av alkohol og høy fart, det sier vel litt om at man verken bør gjøre alkohol lettere tilgjengelig eller øke fartsgrensene?

Angående innvandrings- og intergreringspolitikk mener jeg heller ikke at FRP er noe godt alternativ. Uttalelsen om å sende flyktninger til Afrika tar jeg ikke engang på alvor, men jeg syns forslaget om at alle asylsøkere skal sitte på lukket isolat frem til de får svar på sin asylsøknad er veldig ille.

Hva slags menneskebehandling er det? Om man vil ha godt intergrerte flyktninger i Norge, er ikke løsningen å lukke dem inne på et isolat over en lengre periode. De må kurses nøye i språk og om samfunnet vårt, og komme i arbeid med en gang. Jeg syns de gjerne kan hjelpe til å drifte sitt eget asylmottak, da de får litt penger og noe innføring i arbeidslivet i Norge.

Syns også det er skremmende at man kutte støtten til kulturlivet. Det er synd om kultur skal bli noe for kapitalister og folk med mye penger.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f