Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Willy Renè

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 20 aug 09, 15:02

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man først er inne på fart, så er det litt interessant å se at FRP ønsker å øke fartsgrensene på norske motorveier.

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Om FRP får økt fartsgrensene på E6 til 140, er det mange som kommer til å ligge i 150-160. Det er alltid noen som ligger 10-20 km over fartsgrensen, derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor man skal øke den.

Men dette er vel nok en populistisk sak som skal trekke unge velgere?

Har FRP uttalt eller står det i partiprogrammet at de går for fartsgrense på 140 ? Du overdriver ikke litt nå da, Lemmy ?

En økning til 110 hadde vel vært på sin plass på E6 gjennom Østfold, og på visse andre strekninger i landet.

Når det gjelder valget så er det trist å se at Høyre fortsetter sin mangeårige selvdestrueringspolitikk, det vil si å søke samarbeide med og underkaste seg V og KRF. De opptrår med en servilitet som medfører at det ikke er noe reellt alternativ på borgerlig side. Høyre har ingen andre kampsaker enn å komme trekkende med tullesaker ala medaljeseremonier i barneskolen etc.

Det skulle vært veldig ålreit med et skikkelig alternativ, sentrumsalternativet er dødfødt med 3 minipartier som skal danne regjering, denne tiden er forbi. H er i ferd med å grave sin egen grav, de er blitt et parti uten profiler og uten en profilert politikk.

H burde heller gjort det klart i god tid før valget og proklamert at de ville være villig til å være et regjeringsalternativ sammen med FRP, og latt V og KRF seile sin egen sjø i politikkens ingenmannsland. Synd egentlig, for V står jo for mye bra, et liberalt parti med en bra næringspolitikk.

Et regjeringsalternativ med H og FRP ville modere FRP`s mest ekstreme sider, samt gjøre H til det de egentlig skal være, et høyreparti, og ikke en marionettegruppering styrt av KRF og V.

Saker jeg er opptatt av ?

Den i 30 år mislykkede innvandrings- og integreringspolitikken som har medført en sterk økning i grov volds- og økonomiske kriminalitet. Politiet må få de ressurser som er nødvendig for at de skal kunne være den ordensmakten de er ment å være.

Omsorg for barn og eldre, jeg tenker fortsatt på Hill-Martha Solbergs uttalelser for maaange år siden at "Om 5 år har alle enerom på sykehjem"

Utdanning

Næringspolitikk

Skatt, bl.a. avliv formuesskatten en gang for alle, følg etter Europa her. Det samme med den usosiale arveavgiften, en avgift som stort sett kun betales av vanlige folk, og som gir et proveny til staten på kun 1 milliard årlig. Og så dokumentavgiften da, en avgift Kristin H. lovte før forrige valg at det var det første hun skulle fjerne, men hun skiftet mening valgnatten, et av de mange løftebrudd etter de rødgrønnes valgseier.

Jeg ønsker en avbyråkratisering av samfunnet og mer ansvar på individet.

Blant annet

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f