Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 20 aug 09, 09:39

Opprinnelig postet av Lemmy

Når man først er inne på fart, så er det litt interessant å se at FRP ønsker å øke fartsgrensene på norske motorveier.

Samtidig ønsker de å gjøre salget av alkohol lettere, ved å tilby det i vanlige butikker. Blandingen av alkohol og høy fart er skummel, og ender ofte i ulykker.

Om FRP får økt fartsgrensene på E6 til 140, er det mange som kommer til å ligge i 150-160. Det er alltid noen som ligger 10-20 km over fartsgrensen, derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor man skal øke den.

Men dette er vel nok en populistisk sak som skal trekke unge velgere?

 

Så ved å gjøre det lettere å få alkohol gjør automatisk at folk kjører mer i fylla? man kan jo allerede nå kjøpe øl på butikke. Med den tankegangen så bør man jo da forby salg av øl i butikker da siden man kan bli full av det. Poenget er at hvis man vil bli full så klarer man det uansett.

Men det med fart skjønner jeg at de vil øke. På 80 og 90 tallet var maks fart på norske motorveier 90 km/t ofte også på to felts vei. Nå har bilene blitt mye bedre og veiene ekstremt mye bedre og det er kun snakk om de veiene på fire felts vei. De fleste av norske motorveier bygges i dag for å takkle 160 km/t det samme gjør bilene. Hvis man øker farten til 120-130 så tror jeg folk flest vil lilgge rundt den farten. Hvorfor jo fordi kjører man så mye fortere blir det mer støy som gjør det ubehagelig og man må automatisk konsentrere seg mer. Så ved å øke farten vil man fort ikke få så store forskjeller på trafikken, flere vil holde samme fart. Hvorfor skal man ikke endre fartsgrensen når både veiene og bilene blir bedre og bedre og dermed også er bygget for høyere fart en på 80 tallet. Hvorfor skal sammfunnet og verden gå fremover men ikke fartsgrenser?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f