Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 aug 09, 15:16

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Alt FlightOfTheRat sa

Det var vel ikke snakk om å "kaste alle erfarne spillere på dør". Det var snakk om en gradvis foryngelsesprosess av stallen, noe dagens ledelse i FFK også sier de jobber med. Og det kan du vel være enig i at er på sin plass? Hvilke spillere har prestert jevnt over godt i år, og hvilke har vært dårlige? Det er vel få av de eldre spillerne som har vært gode i år...

Det du sier om akklimatisering må nyanseres litt. Hva tror du er grunnen til at Celso Borges har prestert så godt i år (selvom jeg ikke tror han har vist toppnivået sitt enda)? Jeg tror det kommer av språkkunnskapene hans. Han kan kommunisere med andre mennesker rundt her, noe som er nødvendig for at han skal trives utenfor banen og kunne lære på treningsfeltet. Trivsel utenfor banen er med på å skape gode prestasjoner.

I motsatt ende finner du Éverton. Han snakker ikke engelsk, og har vanskelig for å kommunisere. Dette isolerer han nok veldig fra samfunnet, og da er det sikkert ikke lett å trives godt. Han har også hatt forholdsvis lite utvikling, noe jeg tror kan komme av språket. Det er ikke lett å lære på trening når du har vansker med å forstå hva som blir sagt.

Men jeg er selvfølgelig enig med deg i at man ikke kan hente mange spillere hvert år. 1-2 av høy kvalitet er nok i hvert overgangsvindu, om en spiller blir solgt også. Tror heller ikke TKK ønsket å hente 5-6 spillere hver sommer og vinter...

TKK har en fantastisk oversikt over det sør-amerikanske markedet. Det norske markedet er svindyrt, pluss at talentene ikke er like gode. Sør-amerikanske spillere er billigere, men kan med den rette utviklingen etterhvert bli veldig gode spillere. Hva er da galt i å hente en brasilianer fremfor en nordmann? Det er billigere nå, han er mest sannsynlig bedre rent sportslig, og gir mer penger i fremtiden. Kan ikke se hvorfor det er så negativt.

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340