Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 04 aug 09, 13:16
Endret: 04 aug 09, 14:30
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

TKK strategien var så langt jeg kan se typisk skrivebordsfilosofi. Her skulle alle erfarne spillere kastes på dør og erstattes med unge talenter som skulle hentes for å bli en umiddelbar suksess og deretter selges snarest mulig. Eller hva? Kjempeidè?

Det bekrefter bare hvor lite du har forstått av filosofien til TKK, eventuelt hvor hardt og inderlig du strever for å ikke forstå. Ikke vet jeg, men det blir rett og slett helt umulig å diskutere sak når man har så grunnleggende misoppfatning av faktum. Jeg fatter ikke hvordan disse misoppfatningene har oppstått og befestet seg blant folk som i utgangspunktet bør klare å tenke selv. Det stanker saueflokkmentalitet lang vei.

Jeg har rett og slett vanvittige problemer med å forstå hvordan det er mulig ikke inneha en grunnleggende evne til å resonnere og tenke logisk i TKK-saken. Man evner jo ikke å forstå grunnleggende elementer i dagens fotballverden. Det TKK ønsket og frontet er tross alt ren skjær logikk i den situasjonen FFK har havnet i.

  • Det har ALDRI vært snakk om å kaste samtlige aldrende spillere på dør i én og samme omgang! På tide å innse det?
  • Det har heller aldri vært snakk om å hente inn 1000 spiller i ett overgangsvindu for å selge samtlige  i det neste!

Du gjør deg jo virkelig dummere enn du i utgangspunktet virker å være, FlightOfTheRat!

Kan du ikke i det minste forholde deg til fakta når du først skal kritisere noe fremfor å smøre på og finne opp din egen virkelighet?

  • Det har vært snakk om å heller fokusere på å hente unge spillere med utviklings- og videresalgspotensial når man først skal hente noen fremfor å hente dyrekjøpte, aldrende svensker og nordmenn på vei ned i karrieren.

Hva i alle dager er så vanskelig å forstå med det?

Er det ikke ren, skjær logikk at man når man først skal hente spillere utenfra - ikke-lokale - så bør man hente de der kvaliteten er høyest og prisen lavest? Altså i eksporterende markeder i Sør-Amerika, Øst-Europa og/eller eventuelt Afrika?

For meg er det det!

Innser du/dere virkelig ikke at FFK er i ferd med å gjøre disse grepene? Alle de aldrende spillerne - foruten lokalgutten Ramberg, som uansett ikke får spilletid - er jo på vei ut døra med stormskritt.

De holder jo rett og slett ikke mål!

Gardar får ikke spilletid, Czwartek har vært uheldig med skader, men får neppe fornyet tillit. Wehrman får spille i kraft av å være den eneste av sitt slag i dagens tropp, men heller ikke han ser ut til å få fornyet tillit om han ikke virkelig hever sitt spill og kommer i form, slik at han begynner bevege seg utover en radius på én desimeter i kamp. Abgar Barsom har underprestert og blitt nærmest et hatsymbol i denne byen. Tegan har alle ønsket long gone lenge nå, og han forsvinner ut døra så fort noen er villige til å låne eller eie ham. Kvisvik startet sesongen lovende, men er fryktelig ujevn, og spiller mest på grunn av mangel av alternativer, selv om han til tider glimter til og hæpper på hjemmebane (mot Lech og Aafk var han utrolig dårlig). Gerrbrand - FFKs dyreste spiller i drift - maktet ikke FFK å beholde...

I stedet må FFK muligens hente - nok en gang - noen spillere i sommervinduet (kanskje uten videresalgspotensial?) for å redde klubben i det uføre vi nå har havnet i. Forhåpentligvis meget gode spillere, slik at om de ikke blir solgt videre, så vil de i hvert fall ha en sportslig verdi for FFK i årene fremover.

På toppen av det hele er det intern uro, krangler og maktkamp året rundt som selvsagt bare topper seg ytterligere når prestasjonene uteblir.

Og innse det med en eneste gang: Vi er ikke noe bedre enn de andre laga i nede i sumpa.

Om grep ikke blir gjort, så kan vi like godt være ett av lagene som rykker ned.

Så dårlige er vi faktisk.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340