Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Safari

Bedriftsspiller
Ble medlem: 11 jun 09
Innlegg: 5

Lagt til: 11 jun 09, 08:45

Hei, godtfolk!

Som godt over middels interessert i supporterkultur, føler jeg meg greit oppdatert på hva det er som foregår på den norske supporterscenen. Utviklingen de siste årene har gått litt opp og ned, men jevnt over er det mye positivt å spore. For å kunne holde seg oppdatert på hva som rører seg, er internettfora en viktig informasjonskilde. Slik som for eksempel dette tribunekulturforumet på ffksupporter.net. Flere ganger i uka stikker jeg hodet innom for å se hva det er som står på dagsplanen i Fredrikstad.

Det er derimot et problem for dere, når det etterhvert blir slik at brukere kommer inn hit for å bli underholdt fremfor informert. Slik er det for meg, og slik vet jeg at det er for svært mange andre. Underholdt i den forstand at vi er garantert å finne noe vi kan le av. Like lenge som trådene her er lange. "Dette er ikke et problm for oss" vil sikkert noen av dere hevde, og på et individuelt nivå har dere nok delvis rett i dette, men som en gruppe er Plankehaugen i ferd med å stå frem som landets desidert største ensamble av klovner. Ikke klovner som man ser på Cirkus Merano, men klovner av den mer eller mindre ufrivillige sorten.

Ofte når jeg er innom og leser diskusjonene deres, sitter jeg og føler meg utsatt for et komplott. Jeg tenker at vi i Norge, i 2009, i verdens rikeste land and all that jazz, må ha kommet lengre enn det jeg er vitne til her. Det klages på absolutt alt som ikke passer inn i Plankehaugens kirurgisk nøyaktige A4-mal og episoder som i andre landsdeler hadde blitt ignorert fullstendig eller ledd av, blir her diskusjoner på flere titalls sider der folk renner over av sinne og frustrasjon. Det er full krig og oppstandelse for den aller minste ting. Spesielt går dette utover BRH, som for mange virker å være roten til alt ondt i verden. Jeg orker ikke høyt detaljnivå og mange eksempler her. De fleste som leser her regelmessig vet dette.

Jeg føler vel kanskje ikke at jeg får sagt så veldig mye vettugt med denne tråden, men jeg føler bare at det er på tide at noen stikker hodet inni denne bobla av antikultur og forteller litt om hvordan deres supporterklubb blir ansett utenfor Østfold. Dere blir ledd av og dere står frem som den utvilsomt største tanteklubben i hele Norge. Dere har et enormt imageproblem. De fleste av dere driter nok i akkurat dette, men finnes det noe som helst tiltak, eller planer om tiltak, for å gjøre noe med dette fra ledernivå? Skal dere for eksempel selge hesten deres?

en alternativ hilsen

Safari


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f