Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10064

Lagt til: 05 jun 09, 17:01
Endret: 05 jun 09, 17:27
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av HotDream
Han skriver godt i bloggene sine, men det er stort sett det han kan vise til. At han som heltidsansatt talentspeider har gravd fram en og annen toppspiller skule bare mangle. Når du jobber i en klubb med resurser og bruker all din arbeidstid på en jobb så bør det jo komme resultater. Ikke noe hokus pokus det..

Så alle som er dyktige til noe skal ikke bli anerkjent for dette så lenge man er heltidsansatt? For et tullete argument!

TKK har en CV som tilsier at han kan noe innenfor dette. Han har jobbet i flere klubber, produsert resultater, og derfor vært ønsket i andre klubber på bakgrunn av dette. TKK ble også ansatt i FFK på bakgrunn av sin CV. Er det noen fra Norge som faktisk har bevist noe innenfor talentspeiding, så er det jo nettopp TKK!

Mener du noe annet, så er jeg svært spent på hvem du mener har bevist noe mer enn ham...

Og den ene spilleren han rakk å hente selv med begrensede ressurser viser jo ikke akkurat dårlige tendenser...

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Holters

Innlegget er her og forklaringen HotDream sikter til på neste side, men dere kan jo også lese hva Rafn skrev om TKK tidligere og "talentsatsningen" i FFK...

Tviler absolutt ikke på at TKK hadde gode ideer og kunne vært en god mann for FFK på sikt når det gjelder talentarbeidet. Når det gjelder evnen til samarbeid så er jeg mer tvilende. Da er spørsmålet, er vi tjent med en mann som ikke kan samarbeide i en organisasjon? Det lukter jo konflikter lang vei... Uansett, TKK er historie i klubben.

Jepp, og det kan man kritisere ham for. Samarbeidsproblemer kan være alvorlig nok i seg selv.

Filosofien hans rundt spillerkjøp- og talentutvikling derimot. Der hadde mannen mye fornuftig å komme med.

Opprinnelig postet av HotDream
Om den nåværende klubbledelsen er istand til å få sving på talentsatsingen vet vi ikke enda, men at det er Grønhagen som har ansvaret....det er jeg ikke så sikker på.
Noen (styret) må sette rammene for hvordan ting skal gjøres, og det bør være styret gjennom daglig leder (direktør) som sørger for at planer om hvordan klubben skal drives blir fulgt av de ansatte..  Klarer de  ikke det så er det vel valg på styre med jevne mellomrom...? De som da er misfornøyde kan bruke stemmeretten de har som medlemmer.

100% enig.

FFK har vært altfor dårlige og vaklende når det kommer til hvilken strategi man skal følge. Det holder ikke å si at man skal satse på talentutvikling når det ikke skjer i praksis - da blir det hele et spill for galleriet. Man få på plass en helhetlig visjon og strategi som man faktisk praktiserer. Deretter må man ansette personer som passer inn i systemet fremfor å la planene avhenge av hvem som til enhver tid sitter ved roret. Det blir helt bakvendt og feil.

Og det er på ingen måte Grönhagens feil. Feilen ligger hos de som ansatter en trener som ikke passer inn i klubbens påståtte filosofi.

I tillegg er det jo utrolig at Gjeldnes fortsatt er styreleder. Jeg kjenner over hodet ikke til mannen, så alt er basert på gjentatt annen- og tredjehåndsinformasjon, men det er ikke mye positivt å grave frem. Det positive strekker seg stort sett til at han blir omtalt som en hyggelig, sympatisk og likanes kar, men... Skremmende er det at "helt ubrukelig" er det første som dukker opp når Gjeldenes blir nevnt uansett hvem man (les: jeg) snakker med. En mann som over hodet ikke har baller til å stå for noe som helst, og som er livredd for den minste avgjørelse. Jeg fatter ikke hvordan han klarte å bli gjenvalgt når så mange har mistillit til ham. Han fikk jo direkte melding internt om at han var uønsket videre. Henriksen vet jeg ingenting om, annet enn at han "er en god bankmann", og akkurat det er vel strengt talt noe FFK kan trenge i disse dager...

Men når alt kommer til alt, så er det jo fremgang på juniorsiden for tida. Juniorlaget blir forsterket med flere spennende talenter i nær fremtiden, og Even Juliussen virker å være en fantastisk god trener med lang erfaring fra Skeid. Og den klubben er ikke akkurat borte i natta når det gjelder å få frem talenter.

En annen diskusjon jo om byprosjektet i det hele tatt har noe for seg... Hadde det ikke vært mye bedre med egne guttelag der de beste kunne få daglig oppfølging av kompetente trenere, og ikke bare i ny og ne? Jeg tror det, men den saken får vi ta i en annen tråd. Smile

---------------------------

Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340