Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 mai 09, 15:15

Etter min mening bør treninga være delt inn i tre biter:

1. Oppvarming: Jogging med forskjellige bevegelser

2. Teknisk trening: Pasningsøvelser, oppspillsvarianter osv.

3. Spillsekvens: Spill, gjerne på halv bane eller lignende, og korte perioder med høy intensitet.

Dette kan selvfølgelig ikke være hver dag. I den tekniske treninga er det viktig med variasjon i pasningsspillet, og man kan selvfølgelig gjøre andre ting som feks. skuddøvelser eller innleggsøvelser. Taktisk trening og dødballtrening må også tas med innimellom.

Man kan selvfølgelig også dele opp treningsuka i forskjellige temaer de forskjellige dagene. En forutsigbarhet og rytme i treningen kan være bra for spillerne. Feks. mandag= skuddtrening, tirsdag= pasningstrening, onsdag= 1.forsvarertrening osv.

I mange av de beste klubbene i Europa har man kanskje 1-2 treninger per uke med de unge talentene og største salgsobjektene, hvor de får spesifikk egentrening. Hadde vært bra utviklingsmessig sett for feks. Borges, Everton, Thomassen, Wallace osv. å hatt spesialopplegg for dem noen ganger i uka. Selvfølgelig mest om vinteren, da det er vanskelig å få til midt i sesongen.

Uansett mener jeg det er viktig å ikke se på spillerne som ferdige produkter. De må hele tiden videreutvikles.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340