Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 09, 11:24
Endret: 13 mai 09, 11:26
Endret av: FFK1903

Har ikke lest hele tråden, men hva mener du om selvmål? Si at det kommer et innlegg fra en spiller hvor ballen heades i mål av en motspiller - skal (eventuelt får) denne spilleren da assist på pasningen til selvmålet?

Jeg syns i grunn grensen som er satt er helt ok, et sted må den jo uansett gå. Syns dog hele assist-begrepet er noe vag å bruke som statistikk på prestasjoner. At en spiller som gjør et glitrende arbeid og slår et perfekt innlegg som en medspiller header i mål er jo en prestasjon som bør belønnes. Men en assist kan vel like gjerne være en spiller spiller til en medspiller på egen sekstenmeter hvorpå spilleren som mottar ballen løper over hele banen, dribler av seks spillere og limer ballen i krysset.

Så jeg tar egentlig alle assiststatistikker med en klype salt, men har man 20 assist i løpet av en sesong, så har man gjerne gjort seg fortjent til det selvsagt. Alle målgivende pasninger er ikke kortpasning etterfulgt av dribleraid.

Tilbake til straffene: FFK hadde to straffer i fjor, noe som neppe ville ha gjort store utslag på statistikkene, selv om samme person ville "stått bak" begge to.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340