Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 mar 09, 15:14

Ganske vanskelig emne, og i Fotball-Norge er det ingen som blir enige om noe uansett. :)

Jeg mener en av de kanskje aller viktigste tingene å ta hensyn til er ballens fart og avstand til hånda den treffer. Om en motspiller står to meter unna og kliner ballen opp i hånda di, hva skal du egentlig gjøre da for å unnverge det? Det er selvfølgelig også viktig å få med seg hvor langt unna hånda er i forhold til kroppen.

Men når det ikke er et helt klart og tydelig regelverk er det selvfølgelig at det endres litt fra dommer til dommer. I fjor hadde vi trøyeholdingdebatten, nå har vi handsdebatten. TV2 og spesielt Matchball Mandag må ta på seg mye av skylden.

Ellers mener jeg at det burde vært straffe til Stabæk når El-Fakiri handset. Og om noen husker situasjonen hvor Morten Skjønsberg fikk rødt kort i fjor mot Viking mener jeg derimot at det er en klar feiltolkning av reglene av Terje Hauge. Så det er ikke lett å være dommer...


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340