Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 12 mar 09, 13:10

Innlegg jeg postet på VGD:

1. Kan du få alle TV2-sport kanalene via TV så kjøper du der. (RiksTV kan ikke levere mer enn hovedkanalen). Dette gir den beste kvaliteten og de klareste bildene.

2. Velg TV 2 dersom din ISP har avtale med TV 2 om å levere 1300kbps eller mer. Ved 1300kbps+ synes jeg så langt TV 2 tilbyr bedre bilder enn VG/100%.

3. Velg VG dersom din ISP ikke har avtale med TV 2. Jeg synes grensesnittet til VG er bedre og mer oversiktlig enn 100% fotball. I tillegg sier magefølelsen at det er en ekstra trygghet med VG fremfor 100% fotball. VG har veldig stor efaring med nettsatsninger. Jeg valgte å kjøpe abonnement hos VG på bakgrunn av dette, da min ISP (Uninett) ikke har avtale med TV 2, så jeg får rett og slett bedre bilder hos VG fremfor 600kbps hos TV 2.

4. Velg 100% hvis du på død og liv synes det er kult med oversubjektive kommentatorer. Dette var aldri et reelt alternativ for meg, da "min" lokalavis ikke er med i 100% fotball-samarbeidet. I tillegg er mitt inntrykk at VG hadde en mer vellykket generelprøve enn 100% fotball - basert på VGD-tilbakemeldinger.

*) Om du er indifferent når det gjelder kvaliteten på sendingene, og samtidig ølnsker å se landslagskamper, spansk fotball, europa-cup og så videre, så bør man seriøst vurdere TV 2. Ja, de er hakket dyrere, men de tilbyr også mer. VG/100% viser bare norsk fotball. Sjansen for barnesykdommer er betydelig større hos VG og 100%, da TV 2 har sendt fotball på nett i noen år nå, og mot slutten av perioden fungerte det stort sett smertefritt.

Konklusjon: Jeg hadde valgt TV 2 dersom jeg hadde en ISP som gjorde at jeg fikk 1300kbps+, men siden det ikke er tilfelle, så endte jeg opp med VG.

------------------------------------

RoyalArsenal lagde følgende oversikt:

100% Fotball:

+ Lokale kommentatorer.

+ Støtter lokalavisen.

+ Move-teknologien.

- Ikke noen nøytrale kommentatorer.

- Uerfarne.

VG TV:

+ Nøytrale kommentatorer.

+ Move-teknologien.

- Tvilsom kommentatorkvalitet.

- Litt uerfarne.

TV2 Sumo:

+ Lang erfaring med Nett TV.

+ Tilbyr mer enn bare TL (Spansk, landslag, eurocup osv.) og mer for pengene.

- Noe dyrere.

- Dårligere bildekvalitet (Dårlige erfaringer).

--------------------------------------------

Personlig er jeg uenig i det siste punktet. Jeg synes TV 2 Sumo har bedre bildekvalitet ved 1300kbps+ enn VG-tv har ved sin 1358kbps (eller hva det var igjen) basert på de to testsendingene til VG så langt.

Forstår heller ikke hvorfor Move-teknologien er et så fancy poeng når kvaliteten er bildekvaliteten er dårligere - i mine øyne.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340