Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 05 feb 09, 15:17
Endret: 05 feb 09, 15:26
Endret av: Shadar

Jeg har lurt på hvorfor Grønhagen valgte å kjøre den førsteelveren som han gjorde nå i ettertid. Kanskje var det for å demonstrere hvor godt lag vi har selv når 8 av 11 kommer "et steinkast" fra stadion. Vi viste delvis at vi også har bredde i stallen til nesten å matche førstelaget til RBK sånn passe selv når vi bruker de nest beste. Kanskje kritikken mot Grønhagen om at han ikke er flink nok til å slippe til de unge har gjort at han vil motbevise dette, evt så vi selv kan se hva som skjer når han gjør det.

Jeg synes Alsaker er en håpløs kommentator. Ikke bare sier han feil navn på spillerne støtt og stadig, og ikke bare er han elendig til å innta en objektiv stilling til kampen og legge bånd på sine egne ønsker hva gjelder kamputfall, men han har også noen han alltid skal hakke på eller rose opp i skyene uansett. Alsaker digger barsom, wherman og johanson, men skal for en hver pris finne feil ved Staw. Bortsett fra å glippe ballen et par ganger i feltet (Husk på:Vind, motsol og flere og vanskeligere prøvelser enn det Jarstein hadde på denne banehalvdelen) så sto han etter min mening veldig bra. At han sto plassert midt i målet på frisparket til Trond Olsen kan tyde på at han stoler såpass på sin egen rekkevidde. Det må sies at Både Sapara og Olsen har ekstreme skuddferdigheter og det er ikke godt å si hvilket hjørne de skulle gå for. I første omgang antyder Alsaker at Staw mangler rutine fordi han ikke satte fort i gang etter en corner på tross av at det ikke var noen å spille til!! Hvor selektert syn er det mulig å ha? Er det noen som har savnet at Staw tidligere har manglet evnen til å sette i gang spillet raskt når muligheten har bydd seg?

Wallace viser at han besitter god teknikk, bra arbeidsinnsats og gode skuddforsøk, men han hadde ikke en heldig dag på jobb. I dag var han overtent og til tider ufin (minuspoeng for manglende fair play), samt at den offensive innstillingen skapte et par kontringstilfeller for RBK.

Martinsen overrasket meg i dag. Jeg hadde ikke trodd at han skulle være så frisk etter så lang tid på sidelinjen med skader. For meg dagens overraskelse sammen med den solide innsatsen til Elvestad.

Shabani innehar en del bra kvaliteter som innimellom kommer til syne, men slik jeg ser det så er det for stor risiko å belage seg på å bruke ham i tippeligasammenheng av tre grunner. Han er for treig. Han tar ikke hensyn til at han mangler fart når han posisjonerer seg i forhold til sine motspillere. Og til sist synes jeg han tar noen rare avgjørelser/eller er ukonsentrert innimellom. Et eksempel på dette var markeringen av Demidov på målet. Han blir etter min mening ikke tatt ulovlig av Demi, men velger å legge seg ned å rope på frispark istedet for å gå i duellen og forstyrre/vinne den. Shabani sa før 2007sesongen at hvis han ikke hadde spilt seg til fast plass ennå til nå, så ville han vekk slik at han fikk spilt TL-fotball. Jeg ville kanskje justert tidsplanen på den målsetningen.

Jeg håper ikke FFK går over til 4-2-3-1. Litt tidlig å si at dagens kamp er slik alle kamper vil se ut med denne formasjonen, men det virker på meg litt vel defensivt, samt demotiverende for den ene på topp stakkar. Jeg liker at det er to på topp sammen. Denne taktikken er vel den tromsø tok sølv med i 2004 under Høgmo og som han forsøkte å overføre til RBK. Så vidt jeg vet bruker også Henning Berg denne (noen som vet?).

P.S.

Det ser ut som om Annan kommer til å være minst like grisete/udelikat/usportselig som tidligere. Selv ikke i en treningskamp evner denne mannen å legge vekk disse sidene ved seg selv.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f