Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

MR.T

Juniorspiller

Ble medlem: 31 jan 09
Innlegg: 191

Lagt til: 31 jan 09, 19:51

Hei alle FFK fans :)

Vil med dette bekrefte det som Øystein sier i innlegget over.

Slik som avtalen er mellom oss så kan begge parter si denne opp med umiddelbar virkning og det er Øystein Holt som eier ffksupporter.net

Når jeg nå står som ansvarlig redaktør på disse sidene medfører dette selvsagt plikter etter redaktørplakaten. Dette er de samme som jeg også forholder meg til på www.fredrikstadfk.no

En av bærebjelkene her er å fremme saklig og fri informasjons- og opinionsormidling.
Dette er sjelden noe problem på ffksupporter.net da det her er en rekke moderatorer som sørger for at regelverket og netikette blir fulgt.

Innholdet på ffksupporter.net deles i hovedsak opp i 3 kategorier:

  1. Nyhetssaker
  2. Informasjonssider
  3. Foruminnlegg

Når det gjelder nyhetssakene har ffksupporter.net gode og informative nyhetsaker. Kritikk av klubben vil fra tid til annen kunne forekomme, men det er i så måte noe som faller inn under ytringsfriheten og kritiske meninger begrunnes. Direkte personforfølgelse vil selvsagt ikke godtas og vil av det fungerende moderatorteamet fort bli moderert vekk.

Informasjonsidene på FFKsupporter.net er meget gode - spesielt vil jeg trekke frem historikken til klubben. Jeg kan ikke se for meg at disse sidene vil representere noen utfordinger noen gang vis a vis redaktøransvaret.

Så til selve motoren til ffksupporter.net - forumdelen. Forumet er bygget opp slik som andre velfungerende forum er. Det vil alltid være en utfording når alle kan legge inn innlegg (dog etter at man er registrert) i forumet. Selv om det er mange vel-fungerende moderatorer på en slik side har man ingen garanti for at det ikke vil komme et innlegg som kan oppfattes krenkende, personforfølgende, rasistisk m.m. Som regel oppdages dette umiddelbart, men på enkelte tider av døgnet kan det ta noe tid før dette oppdages og modereres bort. Dette er en generell problemstilling som alle forum har - og ikke noe særskilt for et fotbalforum.
Jeg har god erfaring med forumdrift selv og er også ansvarlig redaktør (i privat regi) for www.dykkesiden.com. Her har jeg også et knippe gode moderatorer som hjelper til med å holde sakligheten på rett nivå og som modererer vekk det som ikke skal stå der.
Denne siden er faktisk mange ganger større enn både fredrikstadfk.no og ffksupporter.net - til og med større enn rbk.no. Regelverket rundt digitalpotten sier at mn kan samle statistkken så lenge det er samme ansvarlige redaktør. I så måte kunne man jo tatt inn Dykkesiden i denne statistikken også, men dette er jo ikke fotballrelatert, så det ville blitt søkt og unaturlig selv om det strengt tatt ville ha fulgt de formelle kravene til TNS Gallup..)

FFKsupporter.net er på den andre side innertier når det gjelder FFK, supportere og fotball - således er det etter mitt syn korrekt å ha disse tallene med i Fotballisten til Gallup

Som dere sikkert også har sett har vi nå også utvklet samarbeidet mellom www.ffksupporter.net og www.fredrikstadfk.no
www.ffksupporter.net er det på forsiden lagt inn en rss feed med de siste sakene fra www.fredrikstadfk.no
Det samme ser dere nede til høyre på www.fredrikstadfk.no hvor de siste nyhetssakene fra www.ffksupporter.net dukker opp.

www.fredrikstadfk.no har vi også begynt å hente inn saker og referere til www.ffksupporter.net.

Som Øystein har nevnt tidligere i denne tråden er dette samarbeidet og redaktørendringen ikke noe som er unikt for FFK. Det samme er gjort av Vålerenga med vpn.no og Stabæk med stabaek.no

Ønsker med dette alle FFK-suportere (uavhengig om de er på www.ffksupporter.net eller www.fredrikstadfk.no ) en fortsatt god helg og ser frem til en spennende sesong.

---------------------------

mvh
Thomas Torjusen


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f