Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 30 jan 09, 20:08

Opprinnelig postet av Dokka

Skal vi selge alle over 30 slik Karlsen ville? Skal vi tenke kun penger og alder? Syns  folk det er helt greit å bare sende Kvisvik, Ramberg og Martinsen til Moss?

Jeg ser ideen med å bruke unge spillere, men det må da være mulig å ha en blanding? Hvordan vil folk at FFK skal drives videre?

Meget bra tema for en lang og bred tråd her inne.

Jeg mener bestemt at klubben FFK må sette igang en prosess for å lage et fotballverdi-fundament, et fundament som ligger i bånn av alle planer, direktører, trenere, spillere osv.

Eksempelvis mener jeg personlig at FFK skal være en god arbeidsplass for trenere, direktører og fotballspillere; man skal ha stabilitet, struktur og forutsigbarhet som mål. Dette er verdier som vil gripe inn i handlingsplaner, strategi for spillertropputvikling.

Vi kunne til og med ha konkrete mål mht spillerutvikling: Vi kunne si at minimum 2 spillere skal etablere seg i førstelagstroppen i løpet av sesongen. Med konkrete mål er det lett å si om man har lykkes eller ikke.

Et så enkelt verdigrunnlag (stabilitet, struktur og forutsigbarhet) vil kunne gi føringer for direktør og trener som OGSÅ er i tråd med klubbverdier, tradisjon og kultur.

Det er ingen krise forbundet med å ha spillere over 30 år. Men man må naturligvis starte med å finne yngre spillere som også er/blir gode nok når den tid kommer. Det er vanskelig å si hvordan man skal utvikle en spillertropp, men det er mye, mye enklere å bestemme prinsippene som skal ligge under enhver avgjørelse.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340