Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 30 jan 09, 15:20

Opprinnelig postet av HotDream

Det virker som om du synes det er en stor synd å ha ambisjoner om å oppnå noe om man er trener i en klubb. En god trener er alltid en trener som oppnår gode resultater. De "andre trenerne" vil ingen ha....Du har vel fått med deg realitetene innen fotballen? I nesten hundre prosent av alle tilfeller så er det treneren som ryker ut om resultatene uteblir, De som eventuellt har fortalt ham hvordan de vil ting skal gjøres/være får så og si aldri sparken.

 Så da er spørsmålet: Vil klubb og supportere ha gode resultater og en ambisiøs trener, eller driter vi i resultatene bare treneren hopper hver gang sportssjef eller styre sier hopp? Jeg vet hva jeg vil ha....

Bygging av klubb er ikke trenerens hovedoppgave. Han skal bygge det laget han er ansatt for å trene. Om han da samtidig får en god CV etter gode resultater, så er vel det greit?

Jeg bebreider ikke trenere som har en egen agenda, og som kanskje er annerledes enn den klubben har. Men, det er klubbens oppgave å legge føringer for hvordan treneren skal prioritere talentutvikling.

I FFK sitt tilfelle så hadde treneren en sportsdirektør,og en adm dir, på vikariat å forholde seg til. Det medførte at han kunne gjøre som han ville. Det viste seg også å få resultater på kort sikt(selv om han fikk god hjelp av favoritter som underpresterte). Da FFK ansatte en ny adm dir og sportsdirektør var det på plass å fortelle treneren hvordan de ønsket at han skulle prioritere bla talentutvikling fremover. De føringene de gav er ikke veldig forskjellig, om i det hele tatt, fra de forutsetningene som lå til grunn da treneren ble ansatt i MA sin tid.

Anders Grönhagen tok FFK til sølvmedlaje og hadde alt å tjene på å ta konflikten med Karlsen/klubbledelsen. Han har en høy stjerne blant supportere og støttespillere, mens motparten var ferske(Karlsen/Henriksen). Om det skulle ende med at han gikk så ville han hatt med seg en sølvedalje på CV'en og ville vært attraktiv på markedet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340