Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 26 jan 09, 14:42

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg mener det er helt ok at klubben ønsker ny kurs selv om det er midt i en treners kontraktsperiode. Det handler om at man evaluerer det sportslige fortløpende. Det som er talentløst er at de ikke står for dette når det blir en konfrontasjon.

Ny kurs er en ting. En fotballklubb må nødvendigvis forholde seg til verden sånn som den er. Dette vil bestemme mange rammefaktorer rundt et sportslig apparat.

Men at vi ett år skal spille pressfotball og et annet spille angrepsfotball vil aldri funke, uansett hvem som er trener eller sportsdirektør. At vi ett år skal satse på utvikling av egne talenter og et annet kjøpe østeuropeere og sydamerikanere hvert år vil aldri funke. Si at en trener kommer og vil gjennomføre planmessig sabotasje i kampene. Dette vil aldri bli forenlig med FFK som fotballklubb, uansett om det så er Mourinho som kommer.

Det er DETTE verdigrunnlaget jeg mener skal defineres, og utvikles på en evolusjonær måte. Alle de tusen små praktiske avgjørelsene i løpet av en sesong må justeres, og noen ganger også justeres kraftig. Men fundamentet i bånn er vår identitet, den kan ikke endres nevneverdig fra år til år.

Et udefinert sett med fotballverdier vil forårsake samarbeidsproblemer. Tenk 20 år tilbake. Trenere kom og gikk, og folk i systemet rettferdiggjorde kampanjer for å få vekk folk med at ting ikke foregikk i "FFKs ånd/tradisjon". Sjøl Tony Knapp ble i sin tid skjøvet ut fordi han var autoritær osv. Da var det sterke stemmer i systemet som satt igang kampanjer for å få ham vekk, uansett hvor mange mål vi vant med hver kamp.

Hvis FFK har en uttalt visjon og fotballverdisyn vil alle vite hva de har å forholde seg til, og man vil si ja til posisjoner på et helt kjent og kjært grunnlag. Bedre for absolutt alle parter.

Jeg er av den oppfatning at en trener er totalt underlagt en klubbs identiet og sett med fotballverdier. Vi må bare få det ned på papiret.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f