Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 22 jan 09, 23:14

Lenge siden jeg har skrevet noe her, men nå må jeg faktisk si noe...

- Ser noe diskuterer kompetanse. Jeg mener både Grönis og TKK sitter inne med stor kompetanse på sine områder. Da synes jeg heller det er på sin plass det som Holters skriver om i artikkelen fra tidligere idag. Da er det kanskje på tide å sette spørsmålstegn ved styret? Det er tross alt de som ansetter.

- Mener ellers det ville vært for galt å si opp en trener som faktisk sørget for medalje til byen for første gang på aldri så lenge...

- Samtidig skal det sies at TKK har fulgt opp hele FFK-systemet (junior og yngre) mer på 2 måneder enn det Grönis har gjort siden han kom hit.  Det begrunner jeg ut ifra førstehåndsinfo og egen erfaring.

- Synes ellers jeg ser litt av det klassiske dillemmaet mellom en trener som tenker på sine egne resultater (kort sikt) og en annen del av klubben som fokuserer på det lengre perspektivet. Trenere som ikke har tilhørlighet til klubben er ofte mer opptatt av egne resultater (naturlig nok) enn å utvikle klubben. TKK gikk inn i en rolle der det viktigste var å utvikle klubben, og han var kanskje litt vel ivrig. Dette dilemmaet er ikke noe nytt. Da Roy Hodgson var i Viking var det totalt ulikt syn mellom han og Geir Lunde som var U-landslagstrener og toppspillerutvikler.

- Det er riktig som enkelte hevder at det kun er tidligere juniorer som har kritisert Grönis for spillerbehandling, men det er heller ingen hemmelighet i byens fotballmiljø at det kun var de i overkant gode (realistisk sett) resultatene som gjorde at negative sider ved Grönis sin spillerbehandling ikke kom frem i media.

- Oppsummert: Synes det mest amatørmessige er at styret klarer å ansette en sportsdirektør som går dårlig sammen med hovedtrener fra starten av og med visjoner som tydeligvis ikke passer inn i resten av klubben.  Stiller store sprøsmålstegn ved styret her.

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340