Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 22 jan 09, 08:50

En hovedtrener er som regel i en klubb en begrenset tid. Han blir målt rsten av karrieren på hva han oppnådde denne tiden. Sånn sett har han ett kort perspektiv, og velger derfor kortsiktige løsninger som ikke nødvendigvis er forenelig med klubbens mer langsiktige mål. Grönhagen blir ikke vurdert etter hvilken talentutvikling klubben har f.eks.

Det er en sportsdirektørs oppgave å se til at trenerapparatet følger klubbens mer langsiktige strategier. Grönhagen har til nå fått kjøre sitt løp, og reagerer selvfølgelig på at det blir forandringer på dette når han får nye retningslinjer å forholde seg til.

Jeg har også hørt om trenerens gammeldagse lederstil og at unge talenter går for lut og kalt vann. Sitter også med et inntrykk av Karlsen kan virke noe arrogant. Det er ganske selvfølgelig at disse elementene kan være en kime til konflikt, men den behøver ikke være uløselig.

Hvis det viser seg å være en uløselig konflikt, og Karlsen representerer klubbens langsiktige interesser,  så vil jeg takke Grönhagen for tiden i klubben og ønske ham lykke til videre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f