Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4681

Lagt til: 12 nov 08, 10:58

Dette var vel akkurat som ventet. "Fairplay-rankingen" innad i Norge følger jo ofte tabellen, men med et lite synsebidrag her og der (og det bidraget sender jo gjerne RBK opp et par plasser :p ).

Hva jeg synes? Well, siden jeg bor en kilometer fra Lerkendal, sier jeg ikke nei takk til å få et par gode europeiske lag på besøk neste høst. Generelt håper jeg alltid de norske lagene som kvaler for Europa, gjør det bra. (Men når vi får skreller som LSK-Kaerjäng kan jeg ikke nekte for at skadefryden bobler litt). Men på prinsipielt grunnlag synes jeg det er noe tøv at slike løst definerte kriterier som "positivt og offensivt spill" skal avgjøre hvilket lag som eventuelt blir Norges fjerde lag i UEFA-cupen. Andre kriterier er "respekt/oppførsel overfor motstander/dommer".

Det hadde nesten vært mer saklig om forbundet fikk velge "fairplay-representanten" ut fra hvilket lag de anså hadde størst mulighet til å gjøre det bra i UEFA-cupen. Da hadde i hvert fall ingen andre trengt å bli skuffa når de innså at det ble RBK igjen ...

Det gjenstår jo forøvrig å se om Norge i det hele tatt får en ekstra plass i neste års UEFA-cup.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f