Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 06 nov 08, 14:31

Opprinnelig postet av Husgutt

Opprinnelig postet av Scout

Jeg vil så gjerne ha et svar av en eller flere Ultras.

Jeg prøver igjen: Hva med å tenke tanken om å snakke med de rette personer i PH og/eller FFK for å faktisk få et egnet sted til å fyre av et bluss med tilhørende hopping og feiring. Jeg foreslår dette 100% seriøst!

 

Det får vi jo ikke lov til, hverken av FFK eller NFF..

Riktig. Jeg forstår det da slik at dere har prøvd å spørre eller søke om lov(?)

Jeg er ikke ute etter å henge ut noen etter alder, men ønsker å forstå slik at hverandres perspektiver og spørsmål blir møtt med åpne sinn og forståelse. Likeledes at man svarer hverandre på det man spør om, såfremt det er på et saklig nivå.

For meg virker noe av denne holdningen ovenfor blussing litt som å gå på epleslang som guttunge. Man spør kanskje ikke eieren engang om lov til å ta noen epler, men man velger å snike seg over gjerdet og napper med seg et par epler, før man renner av gårde med adrenalin i blodet. Det gir et slags kick, gjerne hvis man vet at eieren kan bli sint. Enda mer spennende er det når man blir sett, men fortsatt klarer å komme seg av gårde. Man vet at man har gjort noe som ikke er lov, men det er liksom heller ikke så farlig.

Jeg skjønner at flere av byens alternative supportere (egen definisjon) har et annet syn på hvordan man skal kunne slippe løs følelser og begeistringer for klubbens prestasjoner, hvor inspirasjonen kommer fra sydligere breddegrader (Er Italia korrekt?). Om dere har spurt vet jeg ikke, men fra epleslangens guttedager erfarte jeg noen ganger at selv de mest gretne gubber villig kunne gi bort epler dersom vi spurte om lov. Jeg kan også forstå dersom det er et element av spenning inne i bildet rundt om man blir tatt eller ikke. Tanken er kanskje at så lenge man gjør det på et forholdsvis kontrollert sted, så er det heller ikke så farlig. Jeg gir honnør til blusseren for at han/hun valgte å fyre av blusset foran tribunen, det viser forståelse for en potensiell fare for brannskader. Men vi er alle nødt til å forholde oss til lover og regler, og enn så lenge så er det ulovlig å blusse på den måten.

PS: Jeg vil skryte av den delen av Ultrasmentaliteten som dere ellers står for. Nemlig det å støtte laget i 90+ minutter hver gang laget i våre hjerter spiller kamp. Det støtter jeg fullt ut, og jeg står for nettopp den samme mentaliteten selv. Jeg ser positivt på framtiden.

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f