Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 nov 08, 10:49
Endret: 06 nov 08, 10:49
Endret av: Snæbbis

Til Mystichal

Det skal jeg gi deg helt rett i, jeg er ingen naiv kulturrelativist.

Hvor du vil med det mystiske eksempelet ditt med bluss og AK-47 i forsøket på å fastslå en eller annen dogmatisk sannhet  er jeg ikke sikker på. imidlertid kan jeg si at det er forskjell på kultur og ukultur, og både blussing og det å fyre av et magasin kan godt plasseres under ukultur for min del, men det er en ganske stor forskjell på det å blusse og det å skyte opp i himmelen i gledesrus blant offentlig forsamling. Ergo, blussing er mindre ukultur en ditt eksempel, og det gjør at utsagnet ditt blir ganske tåpelig for min del.

For å komme helt ned til sakens kjerne: Du står i en offentlig forsamling, og plutselig fyrer en gruppe av noen bluss og synger fotballsanger. En annen gruppe trekker AK'ene sin fram fra innerlomma og begynner å perforere himmelen til ekstatisk jubelrus. Hvilken gruppe føler du deg tryggest i nærheten av? Det er faktisk en betydelig forskjell.

Jeg er ikke her for å forsvare blusset, men som jeg prøvde å få fram i forrige innlegg så er sneversyntheten og evnen til å lire av seg harme og rettferdige innlegg langt større i denne tråden, en evnen til å gidde å gjøre noe med det eller komme med noen konstruktive forslag, (selv om jeg ser enkelte har prøvd).

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f