Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 sep 08, 09:26

Opprinnelig postet av Holters

 Det er ikke nødvendigvis slik at antall budsjetterte tilskuere alene skal dekke hele kostnaden ved å leie stadion.

Det forstår jeg. I budsjettet, ligger også tv-inntekter, sponsor-inntekter etc. Men poenget mitt var at de ekstra tilskuerne man får pr kamp mer enn budsjettert, bør  øke beholdngen i kassa. Etter normale prinsipper. Men så kan det selvfølgelig i løpet av budsjettåret dukke opp nye (uforutsette?)utgiftsposter som også må dekkes inn og vil da spise av det overskuddet. Hvis man har budsjettert med f.eks 8.000 tilskuere pr kamp, og i realiteten er det 11.000 i snitt pr kamp, så bør dette i utgangspunktet gi ekstra fortjeneste. Hvis de 3.000 ekstra tilskuerne ikke betyr noe i forhold til fortjeneste, men blir spist opp av utgiftsposter som allerede var der, så er jo budsjettet feil (eller budsjettert med minus resultat). Da måtte de istedet ha budsjettert med de 11.000 for å få et reelt bilde.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340