Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 02 sep 08, 09:37

Opprinnelig postet av FFK1903

Selve artikkelen handler om FFK Sprot ASA, men jeg bet meg merke i dette:

Etter hva Fredriksstad Blad erfarer skal overgangssummen til Tarik Elyounoussi være på rundt 22 millioner kroner

Og ikke minst:

Summen FFK skal motta ved et eventuelt videresalg av Elyounoussi fra nederlandske Heerenveen skal være på om lag 5 prosent.

Hvis dette stemmer, så har FFK gjort et særdeles dårlig salg. Jeg tviler egentlig på at videresalgsprosenten skal være så lav. Så vidt jeg har fått med meg fra flere kanter så skal denne være betydelig. 5 prosent er ikke betydelig, det er nesten ubetydlig. Jeg regnet nesten med at denne var på rundt 25%, noe som slettes ikke er uvanlig. Når i tillegg salgssummen ser ut til å være på 22 millioner, så sitter ikke FFK igjen med mye etter at Norges største spisstalent har forlatt landet.

Har mangelen på penger vært så prekær at de omtrent har takket ja til alle tilbud på spilleren? FB erfarer er jo ikke det samme som at tallene stemmer, men om de skulle gjøre det så blir jeg utrolig skuffet. Tenk om Tarik faktisk slår til skikkelig og blir solgt til en storklubb for 100 millioner. FFK får da usle fem millioner, som sikkert andre også skal ha sin del av igjen.

 

Jeg tror at det her er litt forvirring rundt prosenter og hva som tilfaller klubben FFK kontra FFK sport. Tror det er FFK sport som sitter igen med 5 %, klubben med 20%

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f