Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 22 aug 08, 07:19

Opprinnelig postet av FFK1903

Se på Brann. Se på Viking. Se på Rosenborg. Høyprofilerte klubber som har slitt med å hente fosterkninger i år. Vi kan ikke forvente at FFK skal overgå disse klubbene i spillerkjøp, likevel så har kanskje FFK gjort det best på overgangsvinduet denne sommeren. I hvert fall på papiret, så får vi se om det slår ut i praksis. 

Jeg tror noe av årsaken til at de tre ovenfor nevnte laga feiler er at de sikter på spillere som

a) er kjente, dvs. at de har prestert,

b) befinner seg i "anerkjente" ligaer,

c) er ofte norske (som ser på seg selv som guds gave til fotballen og gir $$$ i øya til både selgende lag og spilleren selv)

d) det er mange andre lag som vil ha

Som en følge av det blir det naturlig at spillere vil ønske seg til andre ligaer (jmf. sagaen om Lynspilleren som ville til Brann som endte i Italia), krever for mye lønn, osv, osv.

Hvis disse laga hadde brukt ressursene sine i litt mer obskure markeder (Adecco, 2. divisjon, østeuropa, balkan, brasil, etc) ville de kanskje hatt lettere for å signere spillere.

Men... All ære til de som prøver å handle norsk (FFK inkludert, med tanke på Hoff), siden jeg ikke nødvendigvis er overvettes begeistret over å se FFKs førsteelver bestå av 10 av 11 mulige spillere med annet pass enn det norske.

Når det er sagt synes jeg FFKs overganger til nå ser veldig spennende ut. Hvis de klarer å dra i land en flankespiller også (Kjære FFK-styre, kjære Spillerinvest : Kjøp Erkan!!!!) - da skal jeg sprette champisen.

Cool

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f