Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 17 aug 08, 13:47

Opprinnelig postet av Holters

Øh... Han sammenligner da ikke det med Wehrmans uttalelser... Han bruker det som et eksempel på at det skal MYE til for å få sparken selv i store firmaer - i motsetning til hva du (og en annen) hevdet... Forsøk å lese en gang til...

Det er jo nettopp det han gjør, han bruker den saken som ett referansepunkt for at det skal mye til for å få sparken. At det skal mye til vet jo alle, men det er ikke umulig heller.

Selvsagt vinner han i Siemens sak etter sak, for han har varslet om noe ulovlig. Det er faktisk alle pliktige til å gjøre.
Og dermed er det selvfølgelig ingen gyldig grunn for oppsigelse.

Det kan ikke sammenlignes med en som går ut og kaller ledelsen uduglig og uredelige i media, bare fordi han ikke får det akkurat som han vil. Selvsagt er ville oppsigelse i denne saken vært meget tynn, men hvis det viser seg at man mister sponsorer og eventuelt nye spillere takker nei, og bruker Wehrmans utbrudd i media som begrunnelse, så står arbeidsgiver vesentlig sterkere.

Noen bedrifter hadde tatt den sjansen bare for å statuere ett eksempel. Mulig arbeidsgiver måtte betalt komensajon, men tatt den kosten bare for å statuere, slik at neste mann tenkte seg om to ganger før han/hun gikk til media. (Ref: Siemens, Nestemann vil tenke seg MEGET godt om før han/hun varsler, for selv om han i Siemens har vunnet, så har han hatt det kjipt i 2-3 år pga at han varslet .

Og når vi snakker om det, så finnes det måter å sette fotballspillere på plass, og det er å benke de. Det er verre, spesielt for en i Wehrmanns alder. Da får han ikke kamptrening, og han får ikke vist seg frem for evt nye klubber.

 I en vanlig bedrift gjøres det samme ved å gi personen nye arbeidsoppgaver, som faktisk er lov så lenge man får beholde lønna. Det trenger jo ikke være verdens mest givende jobb man får;) og oftest velger personen å slutte. Jeg sier ikke at dette er riktig å gjøre, men det er fullt mulig.

For sparken hadde jo vært drømmen til Wehrmann tydligvis, da kunne jo han fått høyere lønn og sign-on fee i en  annen klubb.

Nå sier jeg ikke jeg at  man hverken skal sparke eller benke Wehrmann for godt, det ville vært dumt. De beste skal spille, men kanskje han hadde hatt godt av noen kamper som innbytter og se at han ikke er uunværlig. Dessuten bør han fratas kapeinsbindet. Det kanskje på tide å sette ned foten og statuere ett eksempel, selv om man taper på det på kort sikt så vil neste mann tenke seg godt om og man vil tjene på det på lang sikt.

Uansett så var mitt poeng at kontraktsforhandlinger ikke har en NOE i media å gjøre, og man burde få en smekk for å gjøre nettopp det. Hvis man må gå til media for å få det som man vil så har man enten for dårlig kort på hånda eller for dårlig agent til å forhandle for seg.

 

 

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f