Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 08, 10:07

Uten å kjenne PMH, sitter jeg med det inntrykket at han er en velmenende mann, som trolig mangler den " Pondus" som skal til for å få ro  i FFK.

Det er sikkert ikke lett i en klubb hvor det ser ut som at "ukulturen" blant "sutrete" spillere, tydligvis hele tiden blir bifalt av supportere og media.

Selvsagt er denne "ukulturen" ikke et sær fenomen i FFK, da det kan virke som om mange "ballspillere"  sliter med enorme ego, som de har fått lov til å dyrke i fred. Ja ikke bare dyrke, men vi supportere og media har båret de fram på "gullstol" i nesegrus beundring.  For mange starter denne "heltedyrkelsen" i tidlig alder, for noen på juniorlag eller før den tid. De blir hyllet , dyrket for sine ferdigheter ofte på en slik måte at de lett kan glemme at de innerst inne faktisk ikke er så spesielle. Glemme at de samme regler for oppførsel og holdninger til medmennesker og samfunn også gjelder de.  Kanskje ett kjennetegn for de det gjelder, er at "heltedyrkelsen" ofte starter av overambisiøse foreldre eller "trenere" som vil kompensere for egne "brustne drømmer".

Heldigvis gjelder dette (slik jeg ser det) ett lite mindretall av alle de dyktige fotballspillerne rundt om, det er bare det at 1 eller 2-3 "sutrer" kan forpeste ett helt miljø. Dette er vel noe de fleste av oss kjenner igjen fra våre egne ( ikke så glamoriøse) arbeidsplasser.

Det er vel kanskje av disse årsakene at enkelte klubber/trenere er så opptatt av å få spillere som "passer inn" i miljø / spillergruppa, slik at samhandlinger kan videreutvikles i ett miljø hvor alle trekker i samme retning. Dette betyr ikke en "knebling" av meninger, snarere tvert i mot. En dyktig trener / klubbleder vet at mennesker er forskjellige og lar de være det, men det skal ikke forhindre samhandling mot ett mål som er større enn det enkelte individ.

Kanskje er det den "pondus" som skal til for å få "egoéne" inn i ett samhandlingsmønster som PMH mangler, det kan på meg virke slik.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340