Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 16 aug 08, 20:36

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel, mulig du ikke har jobbet for store selskap. De aller fleste store selskap, Norske og utenlandske har regler for at man ikke skal uttale seg i media om ting som hører hører til innenfor firmaets vegger. Det er alltid en klausul om å ikke gjøre ting som "stiller firmaet i dårlig lys/ skader dets renome. Og det er vel ikke tvil om at Wehrman gjør dette!?

Dette kunne medført sparken ja, og ofte gjør det det.

Jeg har nok ikke jobbet for selskap som er så store at de kan legge slike føringer i en ansettelseskontrakt.  Dessuten: Det er ikke alltid slike klausuler er lovlige og rettsmessige gyldige selv om de finnes i kontraktene.

Det å gå ut i media om negative ting i en bedrift er da ikke, under noen omstendighet slik jeg oppfatter arbeidsloven, gyldig oppsigelsesgrunn etter norsk lov.

Hva er det som "hører til innenfor firmaets vegger"? Se bare på Siemens og vedkommende som mistet jobben fordi han tok opp det han anså som en ukultur (overfakturering av kunde). Etterhvert ble det offentlig kjent. Han fikk sparken, men har også vunnet i samtlige rettsinnstanser seinere:

http://arkiv.na24.no/Nyhet/165870/Korrupsjon+i+Forsvaret.html

Heldigvis for ansatte er det ikke slik at det er bare å lage en passende klausul i en ansettelseskontrakt og deretter gi folk sparken. Man skal følge prosedyrer ved oppsigelser og det er et ganske så sterkt vern for de ansatte.

Ehhhhhhh? Er du seriøs??? Sammenligner du varslersaken i Siemens, hvor en kar varslet om brudd på loven og ble sagt opp, og Wehrmanns utspill i media?

I såfall vitner det om utrolig liten innsikt i jus.

Det er alt jeg gidder å si om den saken, du er bare rett og slett useriøs nå.

 


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f