Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 aug 08, 15:16
Endret: 14 aug 08, 21:56
Endret av: FlightOfTheRat

Enig med Asgeir. Det er plenty å lære av Vourinen-incidenten. Her er det FFK som har bæsjet på leggen.

Det er ingen som helst tvil om at Vourinen er og blir i stand til å score mål. Men som riktig påpekt, han er ingen kantspiller eller noe slikt rart. Vourinen har blitt beskrevet av finske fans som kjente godt til ham fra før som en rendyrket box-player. Hvorfor da FFK valgte å bruke ham i andre roller er og blir et mysterium. Akkurat der gjorde Eggen jr ikke jobben sin godt nok.

Det gjorde nok ikke FFK da de valgt å by fem mill for ham heller. Så mye har nok aldri Vourinen vært verdt. Men så trengte FFK sårt en ny spiss den gang, og pengene var der. På papriet virket Vourinen som en god investering. Det tror jeg han kunne ha blitt også. Men da måtte han for det første ha fått spilletid. Det er INGEN som blir god uten å ha fått spilletid. Det fikk aldri Vourinen i FFK, ergo kunne han ikke bli god. Dessuten ble han som nevnt aldri brukt til det eneste han var god til.

Jeg så Vourinen spille for FFK, og jeg så medspillere på FFK som aldri spilte ballen til ham, åpenbart fordi de ikke var trygge på hva Vourinen kunne gjøre med ballen. Sånt er bare et spørsmål om tid, så hadde det gått seg til.

Neste gang FFK bruker fem mill eller mer på en ny spiller så må man gi spilleren tid. Ikke forvent suksesso de første kampene. Man kan ikke kjøpe seg bort fra den "ulempen" at en ny spiller trenger tid før han kan prestere maksimalt i en ny klubb. Det håper jeg FFK har lært av Vourinen-fiaskoen. En ny spiss nå kan bli virkelig god for FFK neste år. Ikke i høst. Det er å tro på nissen.

Men det virker i alle fall som om FFK gjør en del bedre research nå enn tidligere.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340