Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 01 jul 08, 11:14

Opprinnelig postet av FFK1903

Når spillerne fortsetter å gnåle om det, og gjerne følger etter dommeren, så fortjener vedkommende gult kort. Se bare hvordan Gashi ofte kjefter og smeller på dommerne unødvendig igjennom en hel kamp.

Og hva så? Er ikke det bare ett problem for dommerens (evt mangelfulle)selvbilde? Hva har dette med spillet å gjøre? Kan ikke disse kortene ofte være urettferdig?

Tenk 3 gitte situasjoner:

Spiller A takler spiller B på en måte som legitimerer frispark til spiller B.

Sit 1: Dommeren dømmer frispark, og begge spillerene er inneforstått med dette.

Sit 2: Dommeren dømmer frispark, men spiller A oppfattet situasjonen som at han ikke gjorde noen forseelse og sier tydelig fra om dette. Spiller A får gult kort.

Sit 3: Dommeren oppfatter ikke situasjonen. Spiller B sier tydelig ifra og får gult kort.

For det første mener jeg det er urettferdig med et gult kort i situasjon 3. For det andre så mener jeg at om dommeren "har lov" til å ta feil, så må spillerene også kunne gjøre det. Derfor er det også urettferdig med gult kort i situasjon 2.

Hvilke forseelser er det som kvalifiserer til gult kort? Stygge taklinger som kan skade motspillere, sabotasje av spillet(uthaling av tid osv) og kjefting på dommeren(!?) Står dette i forhold?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f