Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 26 jun 08, 18:42

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men for å balansere det litt, så er jeg langt mer pessimistisk til norsk fotballs fremtid. Fordi at selv om Kvisviks tid på toppen kanskje er historie allerede, så tror jeg han har fordømt rett i det han mener om å trene med ball. Jeg har hørt lignende fra mange hold, ikke minst med referanse til land som Spania, Brasil o.l., land hvor de fostrer gode spillerer på løpende bånd. Å trene betyr å trene med ball. Løpe kan man gjøre utenom, for seg selv og når som helst. Når en fotbalspiller trener, så trener han med ball. Enkelt og greit.

(...)

For i AS Fotballnorge så skal man bruke 99% av fotballtreningen på å løpe, og resten av tiden på å pugge systemer. Litt spissformulert, men kom ikke å si at det ikke er noe i det. Å øve opp ballferdighet, trikse, drible etc, er jo nærmest tabu.

(...)

Bare for å balansere dette litt (jeg er enig i mye av det du skriver): Fotballtrenerutdannelsen i Norge baserer seg faktisk på den nederlandske filosofien om at treningen skal foregå mest mulig med ball. I alle fall så langt jeg vet etter et skarve trenerkurs.

Hva trenerne i tippeligaen, for eksempel, legger vekt på vet jeg jo derimot ikke...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340