Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jun 08, 17:27

Opprinnelig postet av Lemmy

FFK markerte nok et riktig veiskille når de valgte å ansette Grönhagen. Han, Per Morten Haugen, Joachim Jonsson, Tom Freddy Aune og de andre litt høyere i FFK har valgt en annen holdning enn Eggen og hans mannskap hadde. Begge deler har sikkert fordeler og ulemper, men jeg syns den linja de holder nå er veldig god for klubben. Så er det da noen spillere som ikke takler slike overganger, og enkelte som liker dem. Raymond Kvisvik har nok vært en av dem som mener at på trening skal man holde på med ball, ikke løpe. Desverre.

Jeg er også en av de som må innrømme at jeg kanskje er for optimistisk med tanke på Kvisviks fremtid på fotballbanen.

Men for å balansere det litt, så er jeg langt mer pessimistisk til norsk fotballs fremtid. Fordi at selv om Kvisviks tid på toppen kanskje er historie allerede, så tror jeg han har fordømt rett i det han mener om å trene med ball. Jeg har hørt lignende fra mange hold, ikke minst med referanse til land som Spania, Brasil o.l., land hvor de fostrer gode spillerer på løpende bånd. Å trene betyr å trene med ball. Løpe kan man gjøre utenom, for seg selv og når som helst. Når en fotbalspiller trener, så trener han med ball. Enkelt og greit.

Det er bare å se på det norske landslaget, er det ikke? Jeg er sjeleglad for at Norge ikke var med i EM denne gangen, for det hadde blitt pinlig pinlig pinlig. Jevnt over, for å sette det litt på spissen, så kan jo ikke norske fotballspillere sparke ball. Løpe kan de, og se på hvererandre og prøve å finne ut av hvilket innøvd system det er vi prøver å følge akkurt nå, til enhver tid. Ja da. Men sparke ball???

Langt flere norske spillere burde vært i nærheten av Kvisviks pasningskvaliteter. Så magisk er den ikke. Men sånn er det ikke og sånn blir det ikke. For i AS Fotballnorge så skal man bruke 99% av fotballtreningen på å løpe, og resten av tiden på å pugge systemer. Litt spissformulert, men kom ikke å si at det ikke er noe i det. Å øve opp ballferdighet, trikse, drible etc, er jo nærmest tabu. Ergo har Norge et elendig landslag, som trenger både en genial trener og en god porsjon flaks bare for å kvalifisere seg til mersterskap. Og et guds mirakel for å avansere.

Så kritisér Kvisvik for alt han fortjener, men please folkens, prøv å se at fotball ikke er et spesielt underholdende spill hvis man skjærer bort med skalpell alt som heter individualisme, lek og kreativitet, Selv om det tidvis kan gå noe på bekostning av disiplin og løpsvilje (eller -evne). Profesjonell opptreden derimot, det er jeg dønn enig i at man må kunne forlange. Alt innenfor rimelighetens grenser, bare. Kvisviks oppførsel er bagatellmessig sett opp mot idioter som Joey Barton og Craig Bellamy. Eller spanske Raul, som ikke ble med i em-troppen fordi han nekter å sitte på benken. Hva gjelder profesjonell og sportslig opptreden så tar jeg Kvisvik når som helst framfor noen av disse.  

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340