Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5518

Lagt til: 30 mai 08, 12:50
Opprinnelig postet av rollz

..på den andre siden vil en slik regel "tvinge" land som fra før er dårlige og gode for den sakens skyld til ytterligere og legge til rette for egenproduserte spillere og talenter.

...hvem vet hvor mange talenter som også kunne blitt en berikelse for fotballen hvis de fikk sjansen fremfor ofte middelmådige importer utenfra. Samtidig vil man begrense evnen de rike klubbene har til å "kjøpe seg tittler". Ref: de fleste storklubbene i Europa. Ser gjerne en statistikk over de mestvinnene klubbene i nyere tid (liga, mesterliga, uefacup, hjemlig cup osv) og hvor mange av den antatt faste 11eren som er produkter av egen klubb.

Jeg var lenge i min naive tro at tittler ikke kunne kjøpes, det mest lysende eksemplet på at dette var en total feilslått tanke var vel Chealsea sitt PL gull året etter at Abramovitcjh svidde av 1 milliard.

Jeg ønsker denne regelen velkommen. Pr idag er det de rike klubbers marked, "frihandelen" går som regel mellom disse og jeg mener det i det store og hele vil ødelegge for fotballen.

Og kanskje det værste av alt, i mange tilfeller ødelegger det jaggu meg talentene også.

Med denne regelen, som aldri vil bli innført, så vil det være svært vanskelig for spillere fra mindre fotballnasjoner(f.eks. Norge, Sverige, Island, Finland, Danmark) å vinne titler med store klubber. Er det helt greit? Det vil også bli vanskeligere for spillere fra land med mindre økonomiske ressurser som flere land i Afrika, sør/mellom Amerika og Asia.

Se hva en spillere som Solskjær gjorde for fotballinteressen i Norge. Hadde neppe vært det samme om han hadde fortsatt i Molde. Tenk hva Schevshenko har betydd for fotballen i Ukraina, Drogba i Elfenbenskysten, osv.

En annen bivirkning av dette er at store muligheter for en proffkarriere gjør at flere velger å satse på fotballen. Da jeg vokste opp var det mange av de beste som valgte skolegang og jobbkarriere fremfor fotball. Fotball er i dag ett bevisst karriere valg for mange. Det blir det bedre fotballspillere av. Bedre fotballspillere gir bedre fotball.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340