Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 11 apr 08, 08:17

Dette her er jo en saktans høna og egge diskusjon... Man kan ikke skylde på vaktene for at folk får med seg bluss inn på stadion. Man må se på det bakenforliggende. Holdningene og moralen i gruppene som putter det i sekke på vei til kamp.Det er ikke politiet sin skyld om folk kjører for for, siden de ikke hadde en patrulje der, det er de som trykker på gasspedalen.

Det blir for enkelt for meg med slike argumenter. Kan dog være enig i at overivrig privat sikkerhetspersonell kan være en smule over kanten, spesielt om de opptret utenfor mandatet sitt i en slags superpoliti rolle.

Men hva syns dere at man skal gjøre da, man får rapporter før en kamp om at det er potensielt stor fare for bråk, er da klart at man da stiller opp med mye politi. At en fritids syssel/underholdning som fotball skal binde opp så mye ressurser i samfunnet som fotball er etter min mening helt absurd.

Jeg har ved flere annledninger måtte jobbe overtid på fotballkamper, i det daglige jobber jeg som brannmann... Da er det JÆVLIG kjedelig å måtte sitte med en bøtte med sand i fult utrykkningstøy på sidelinja i tilfelle noen vakter ikke skal ha klart å finne alle blussene til supporterne, eller som jeg liker å tenkte på det, at noen er så tette i pappen at de tar det med inn for å lage litt fint lys og kose seg rundt det.

Det er så mange andre måter å skape god stemning som ikke innbærer på langt nær så mye regelbrudd og sikkerhetsovertrokk.

Hva om vi legger all denne energien inn på å synge, og få folk til å synge? Som jeg tidligere var inne på, jeg (personlig) mener at det må jobbes med holdningene, se bak problemet og man kanskje kan stoppe det.

Ja til sangfelt, og nei til bluss!

Med de beste hilsner om en god helg og borteseier

Rune

---------------------------

hmm....


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f