Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 10 apr 08, 13:30
Ja, jeg mener Kjernens innspill i denne saken bekrefter de mistanker jeg har hatt om dette voldsomme "samfunnsproblemet".

Det bildet vi får gjennom pressa er til dels ikke i tråd med virkeligheten i det hele tatt. Jeg vil tro lista over supportere som ikke kjenner seg igjen i det bildet vi får gjengitt i aviser og TV er ganske lang.

Hver gang jeg har opplevd  "bråk" på kamp så har vakter og politi spilt en avgjørende rolle for oppbygging av den såkalte "uhyggelige" stemningen. Hadde vakter og politi håndtert ting på en fornuftig måte ville sannsynligvis ikke dette vært noe problem i det hele tatt.

Det er klart det finnes dårlige epler, men jeg tror supporterklubbene er den absolutt beste "håndhever" i denne saken, siden det er supporterklubbene som har oversikt over hvem det dreier seg om, hva de har gjort osv. Det å bli utstøtt av sin egen supporterklubb er den verste tenkelige straffen for de dårlige eplene, siden supporterklubbene styrer adgang til kamper osv gjennom sitt medlemsskapsforvaltning.

Hvis alle landets supporterforeninger hadde blitt enige om en felles strategi, ville høyst sannsynlig dette ikke vært noe som helst problem. PHs håndtering av saken ifjor er forøvrig et fryktelig dårlig eksempel, men det må det da sittende styret ta ansvaret for.

Istedet for konfrontasjon, opptrapping og paranoia skulle man brukt samarbeid, sunn fornuft og folkevett.

Og hvor er norsk supporterforbund? De burde ha spilt en avgjørende rolle i dette arbeidet.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340