Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 mar 08, 18:01
Endret: 14 mar 08, 18:03
Bobbie Friderg Da Cruz er veldig spennende. En spiller jeg lanserte på forumet tidligere i vinter som en FFK burde kikke på. Har vært stjerne i GAIS i flere år, men har i vinter vært på utkikk etter nye utfordringer og blant annet prøvespilt for Hertha Berlin. Dette er en spiller som har ligget i vannskorpen til det svenske landslaget en stund, sett på som en "coming man" i svensk fotball, men som fortsatt ikke har slått helt gjennom, og nå har han valgt å satse på spill for Kap Verde isteden. Men han er fortsatt forholdsvis ung med utviklingspotensial. Har vært lojal mot GAIS i mange år, selv om han kanskje er en spiller som ville glidd inn i en av toppklubbene i Sverige. Djurgården har bl.a. vært frempå.

Som spillertype kan han vel minne ganske mye om Abgar Barsom. Teknisk og med stor arbeidskapasitet som kan spille i flere posisjoner, er brukt både defensivt og offensivt i GAIS, primært på høyresiden.

Har fulgt med på hva som skjer med ham gjennom hele vinteren. Det har vært mye frem og tilbake, og de siste ukene har alt tydet på at han velger å bli i GAIS. Han har vært ganske klar på at han ikke vil bytte til en annen klubb i Skandinavia, da blir han heller i GAIS hvor han trives. Hvis han skal bytte klubb, så skal det være til en større liga. Det har vært gjennomgangmelodien i vinter. Det sies også at han i realiteten er enig med GAIS nå om å skrive en ny 1 årskontrakt, men tror ikke den er underskrevet ennå, så det er jo en ørliten mulighet for at han har begynt å revurdere synet sitt. FFK kan sikkert lokke med mer penger enn GAIS, selv om han tidligere har sagt at norsk fotball ikke er interessant.

Jeg er i allfall positivt innstilt. Han er en typisk breddeholder med fart, teknikk og bra arbeidskapasitet. Akkurat det vi trenger. Tror nok han er bedre offensivt enn defensivt, men han har også spilt en del høyreback og tror det er plassen han eventuelt vil spille for GAIS i år.

Det ideelle hadde vært om vi hentet både Bobbie Friberg Da Cruz og Jan Tore Ophaug. Da har vi god dekning på høyreback, midtstopperplass og høyre midtbane!

Da jeg leste uttalelsene til Haugen i FB her om dagen var det umiddelbart Ophaug og Da Cruz jeg tenkte på faktisk!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340