Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 13 feb 08, 13:46
Opprinnelig postet av dracula

Har ikke så mye tro å disse høytflyvende konpriasjonsteoriene, som flagrer rundt her inne.

Det jeg imidlertid tror er en sanhet, er at fler enn M.A har beveget seg på kanten eller over lovens grense.

Synes det hele begynner å virke som en farse, hvor M.A er en brikke i ett store "skittent" spill, men det fritar ikke M.A for hans handlinger. 

Til Flight, bare en kuriositet når du trekker inn Capone og norskætta Elliot Næss, så tilsier sannheten noe helt annet enn det Elliot Næss sjøl skreiv i en "biografi"  flere år seinere.  Boka blei skrevet i en periode da Næss var desillosjonert, langt nede og var i pengenød. Selvsagt er det slik at "helter" selger godt. Dessverre var nok Næss sin befatning  direkte med Capone minimal. Men skitt au, sannheten er ikke alltid viktigst.

Kanskje en konklusjon, er ikke alltid å tro at sannheten er det som "helten" sjøl hevder.

Ps. trodde også på myten om Elliot Næss, helt til jeg for ca 1 måned siden så ett program om dette på "Discovery" tror jeg det var.

Den høyst uhøytidelige referansen til Elliot Næss og Al Capone bygger ( i dette tilfellet) bare på filmen De Ubestikkelige (The Untouchables), som jeg regner med at mange har sett - og således tar poenget. Du kune like godt ha arrestert meg på at man strengt tatt ikke deler ut medaljer i grener som dette... Ellers deler vi nok langt på vei syn på hvor mye helteglorie en del amerikanske legender egentlig fortjener...

 

Men hvis du eller noen annen mener jeg driver med høytflyvende konspirasjoner, så ser jeg gjerne litt mer konkrete påstander om det, og ikke bare generelle inntrykk. Jeg mener selv at jeg overhodet ikke konspirerer, selv om jeg (kanksje i motsetning til enkelte andre?) er fullt klar over at politifolk og andre statsansatte når det kommer til stykket bare er mennesker de også. De er faktisk ikke feilfrie roboter som gjør at 100% korrekt til enhver tid. Jeg tror helt sikkert Morgan Andersen har gjort sine feil, men i denne saken tror jeg det er andre som har gjort større feil. Det er faktisk fullt mulig at det har skjedd, uten at det ligger noen konspirasjon bak av den grunn. Ikke legg mer inni det jeg sier enn hva som faktisk står der.

Det er forøvrig en hårfin grense mellom konspiranoia og blind naivitet. Det er en del her inne som gir inntrykk av å ha en vel tillitsfull holdning til at politi- og påtalemyndighetene er fullstendig feilfrie i ett og alt. Men de tar feil i blant de også. Det gjør aviser også. Da Washington Post rullet opp Watergateskandalen haglet det med kritiske og latterliggjørende kommentarer fra de fleste andre medier lenge. Men det var WP som hadde rett, og alle andre som tok feil. Norske medier som VG og TV2 kan ta feil de også. Det er ingen som har sagt at de er kjøpt og betalt for å sverte Morgan. Det tror jeg faktisk de gjør fullstendig frivillig.

Dessuten er det så mange som ukritisk tar til orde for at Morgan er en skurk som de håper blir fengslet snarest mulig - blant venner, i aviser, på diskusjonsforumer, på jobb og andre steder hvor saken blir diskutert - det virker på meg som om de fleste anser Morgan å være en skurk. Du for heller unnskylde om det provoserer, men jeg tror Morgan-kritikerne tar feil i denne saken.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340