Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 11 feb 08, 14:52
Opprinnelig postet av Lars 29

Norge er en rettstat, slik at M.A ikke blir dømt dersom bevisene ikke er sterke nok i saken. Retten tar ikke stilling til diverse medieoppslag, da de ikke kan dømme M.A på annet enn håndfaste bevis.

Det tror jeg også, spesielt i en såpass profilert sak som dette. Nå har det vel skjedd at folk har blitt dømt på tynt eller direkte feilaktig grunnlag, men som sagt, jeg tror faren for det er liten i denne saken. Derimot er det slett ikke så uvanlig som det burde ha vært at det kommer merkelige avgjørelser i førsteinstans. Uansett utfall i denne runden tror jeg vi skal være foreberdt på en anke.

Opprinnelig postet av Lars 29
På bakgrunn av M.A sin historie med juks med reiseregninger og annet i NISO, så forstår ikke jeg helt den forherligelsen av M.A blant mange her inne. Blir han dømt må han og skal han være ferdig som leder i FFK, skulle bare mangle.

Morgans "historie" er blant det som har blitt veldig skjevt fremstilt i mediene. Det har blitt skapt inntrykk av at Morgan har snusket og jukset en hel masse, og diverse gale ting som har skjedd i hans omgivelser blir antydet å skulle skyldes Morgan. Det er bygget opp et inntrykk av at Morgan er en generelt skurkeaktig person, som brukes for å underbygge at han antagelig er skyldig nå også. Skjærer man bort overdrivelser, rykter og annet tull og ser nærmere på hva slags rot Morgan har vært innblandet i tidligere, så vil man finne at det knapt har vært en ordfører i Oslo noensinne med så lite og så bagatellmessige saker på samvittigheten.

Jeg for min del stiller nå spørsmål ved Shittu og Mikel, og deres troverdighet i denne saken. John Shittu har fra før av nærmest på egenhånd gitt fotballagenter verden over frynsete rykte. Mikel demonstrerte med all tydelighet hvor rotete han er i forbindelse med overgangen til ManU, inkludert pressekonferansen, og helomvendingen kun få dager senere. Jeg forhåndsdømmer ikke disse heller, men jeg ser i utgangspunktet liten grunn til å ta alt disse to sier for god fisk. Dessuten velger jeg å legger en viss vekt på at den opprinnelige anmeldelsen mot Morgan ble trukket tilbake. Det tror jeg ikke det ville blitt hvis den først var levert inn på så gode grunner som dagens tiltale indikerer.

Jeg mener man får få fram alle sider av denne saken før man har for klare meninger om hvem som er skyldig og ikke. Det er ganske mange som sier klart i fra at de mener Morgan er skyldig enda de umulig kan kjenne saken fra annet enn pressen. Jeg kjenner bare saken fra mediene selv, men jeg trekker foreløpig en annen konklusjon enn den som kommer fram i de fleste overskriftene.

Opprinnelig postet av Lars 29
Blir han frikjent, så er han uskyldig, og da er han leder videre i FFK..Punktum   

Jeg håper jo, for FFKs skyld, at dette blir resultatet. Men jeg er stygt redd for at det ikke kommer til å bli satt punktum for denne saken der du mener det bør settes - dersom nå Morgan skulle bli frikjent.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f