Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 11 jan 08, 15:32
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
Men luftrotta sier jo at det er én flyavgang, så hvis et fly med med 200 passasjerer flyr til kanariøyene, la oss si 5000 km:

2.5*1*200*5000  = 2.500.000, så har han jo et poeng.

Luftrotte?  Hmm, ble noen utilsiktede assosiasjoner her... la rottene fly, så kan vi mennesker holde oss på bakken. He he.

Jeg har ikke sittet og finregnet på disse tallene, det er bare grove overslag av ting jeg hørt sagt. Nå kan det selvsagt tilføyes at det kommer fram en del ulike påstander om miljø og forurensning i disse tider - samtidig som dette er noe det forskes veldig mye på om dagen. Men uten å henge seg for mye opp i detaljer så er det nok en rimelig trygg påstand at flytrafikken forurenser vanvittig mye mer enn noe annet som går inn under privatforbruk.

Det finnes ingen seriøs miljøforsker som er i tvil om at det ville betydd mye om vi hadde redusert flygingen vår betraktelig. Det er langt mindre å hente på å redusere bilkjøringen. Kunne lære på NRK i går, for å sette det litt i perspektiv, at det å produsere to stk t-skjorter totalt sett forurenser like mye som å kjøre en personbil fra Oslo til Roma. Biler forurenser ikke så mye, problemet med dem er bare at de rammer vårt umiddelbare nærmiljø mye mer enn flyene gjør. Men flyene gjør adskillig mer skade på atmosfæren vår - og så vidt jeg forstår er det der det store problemet ligger.

Men pytt, who cares? Kult med ny flyplass på Rygge!

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f